صفیر گیلان؛فرماندار رشت با بیان به خدمت گرفتن تمامی امکانات و پیشرفت های نوظهور علمی توسط جهان استکباری برای به زانو درآوردن ملت مقاوم ایران اسلامی، گفت: اهالی رسانه با بصیرت، زمان شناسی و استفاده صحیح از سلاح فرهنگ و قلم، موجب تقویت همبستگی ملی در برابر دشمن می باشند.

 به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان از رشت، دکترحمیدرضا امام پناهی در ابتدای جلسه تجلیل از تعهد و تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه که در محل فرمانداری رشت برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهدای کربلا، خوش آمدگویی به حاضران در جلسه و گرامیداشت جایگاه خبر و شان خبرنگار در جامعه، اظهار داشت: مطالبه‌گری، نقطه آغازین حرکت در مسیر توسعه و حل مشکلات بوده و نگاه تیزبین اهل رسانه می تواند ظرفیت های فراموش شده را به مسئولین گوشزد و خدمات صورت پذیرفته را به مردم معرفی کند.

وی افزود: فعالین حوزه رسانه با شغل پر استرس، سخت اما در عین حال جذابی که برگزیده اند، می توانند زندگی انسانها را لذتبخش تر نمایند و جامعه را به سمت پویایی و نشاط سوق دهند..

فرماندار رشت افزایش همگرایی و همدلی میان فعالین و دغدغه‌مندان میدان فرهنگ و رسانه را موجب فراهم آوردن زمینه های تقویت همبستگی ملی و روحیه خودباوری دانسته و اظهار داشت: نقد مسئولانه و خیرخواهانه در کنار بیان عملکرد‌ها و همچنین پرهیز از حرکات فردی، جزیره‌ای و عدم تمرکز بر موضوعات دست چندم که در بسیاری موارد از سوی دشمنان و با هدف به حاشیه بردن دستاوردهای درخشان ایران اسلامی برجسته می شوند؛ سبب شکل گیری نگاه امید آفرین به آینده کشور و سرعت گیری روند توسعه و پیشرفت خواهد شد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به این مطلب که اجتماع برای پویایی و حرکت رو به جلو نیازمند نشاط بوده و نشاط جامعه نیز در گرو اطلاع از اخبار خوش در حوزه‌های گوناگون و وجود رسانه‌های مطالبه‌گر و امیدآفرین می باشد؛ اظهار داشت: استقلال بیش از چهار دهه ای ایران اسلامی، این پیام را به جهانیان منتقل نموده که ادامه زندگی بدون تکیه به نیروهای فرامنطقه‌ای امری ممکن بوده و به همین جهت نظام سلطه جهانی سعی دارد تا با غبار آلود کردن فضای عمومی جامعه، بزرگنمایی کمبودها و تحقیق دستاوردها؛ زمینه‌های القاء ناکارآمدی نظام را فراهم نماید.

وی ادامه داد: در چنین محیطی، نقش اصحاب رسانه در روشنگری و پاسخ مستدل به شبهه افکنی دشمنان، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

امام پناهی با اشاره به این مطلب که گاهی یک خبر، تیتر و یا عکس در تاریخ ماندگار شده و یک عکس کارکردی برابر با چندین ساعت صرف وقت و برگزاری چند جلسه را دارا می باشد، گفت: از این منظر خبرنگاری و فعالیت در عرصه رسانه؛ هنری ظریف، مسئول، متعهد و تبیین‌گر در انعکاس واقعیات می‌باشد که باید با رفتار حرفه‌ای، قانونمدار و هدفمند نسبت به تنویر افکار عمومی و بالا بردن سطح هوشیاری جامعه در برابر اخبار مسموم اقدام نماید.

امام پناهی در ادامه به انبوه مشکلات بر زمین مانده از سالهای گذشته و سنگینی بار آن بر دوش دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم با وجود بدهی‌های معوق سنگین که از دولت قبل به جا مانده از یک طرف و فشارهای بین‌المللی از طرفی دیگر، ایستادگی کرده و با اراده در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، روابط بین‌الملل، صنعت و گردشگری گام‌های موثری برداشته است.

وی با اشاره به سیاه‌نمایی برخی رسانه‌ها و هجمه های ناروا به دولت بیان داشت: این رسانه ها برای اینکه کارهای نکرده و اشتباه دولت گذشته را توجیه کنند، کارهای این دولت را سیاه‌نمایی می‌کنند.

فرماندار رشت در ادامه با اشاره به راه اندازی میز خدمت در سطح شهرستان اظهار داشت: میز خدمت را با هدف شنیدن و بررسی میدانی مشکلات مردم شهرستان و رفع دغدغه های آنان در محلات مختلف راه اندازی کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات سایت سراوان رشت “محل دفن زباله” و نارضایتی مردم طی ماه های گذشته اظهار داشت: رفع معضل ۳۷ ساله سراوان زمان می برد البته مسئولان مربوطه برای رفع این مشکل پای کار هستند و اقداماتی در حال انجام است.

گفتنی است در پایان این مراسمات که به دلیل افزایش موج همه گیری کرونا،خبرنگاران طی چند جلسه تقدیر شدند؛و فرماندار رشت ضمن تاکید بر آمادگی مجموعه فرمانداری و دستگاه‌های دولتی در تقویت ارتباط دوسویه با اصحاب رسانه، از فعالین عرصه خبر  به شکل متفاوت تجلیل به عمل آورد.