معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان:
حمایت از کانون را برخود فرض‌‌می‌دانیم

فرهنگ، عقل هر ملت است و برهمین اساس نیز حمایت از مجموعه‌های فرهنگ‌سازی چون کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان را بر خود فرض و واجب می‌دانیم.

به‌گزارش  پایگاه خبری صفیر گیلان، سردار جلائی در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور  که به‌منظور فرصت‌سازی برای توسعه زیر‌ساخت‌های فرهنگی گیلان، بستر‌سازی جهت افزایش گستره فعالیت‌ها و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های کانون پرورش فکری استان صورت‌گرفت، با بیان اینکه: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی اجتماعی و فرهنگی است گفت :رسیدگی به امور فرهنگی، جزئی جدایی‌ناپذیر از هویت این نظام مردمی است.


معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در‌همین‌زمینه، به سخنان مقام معظم رهبری (مد‌ظله‌العالی) درارتباط با اهمیت توجه به امور فرهنگی و انگیزه‌بخشی به خانواده‌ها برای فرزند‌آوری اشاره و اظهار‌کرد: برای تحقق منویات رهبری و تشویق جامعه افزایش جمعیت، برطرف‌سازی خلاء‌های فرهنگی و فرصت‌سازی برای نسل کودک و نوجوان لازم و ضروری است.

جلایی هم‌چنین، حمایت از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بستری برای پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی و ظهور و بروز استعداد‌ها و توان‌مندی‌های آینده‌سازان ارزیابی‌کرد و با اشاره به تجربه روز‌های عضویت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فومن‌گفت: فعالیت‌های مناسب، منابع مطالعاتی مطلوب و مربیان دلسوز، از شاخصه‌های این مجموعه فرهنگی است و نقش‌به‌سزایی در تعلق خاطر اعضا به کتاب و امور فرهنگی داشته و دارد.


وی  عضویت در کانون را زمینه‌ساز تعلق خاطر خود نسبت به کتاب و امور فرهنگی دانست و با اشاره به فراهم‌سازی امکان اُنس و الفت فرزندان با کتاب افزود: این حرکت در ارتقای سطح آگاهی‌های آنان نقش به‌سزایی ایفا‌کرده است.

معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در بخش دیگری  از سخنان خود  به لزوم تکمیل مرکز درحال احداث کانون پرورش فکری شهرستان خمام اشاره و افزود؛ اهمیت راه‌اندازی این مجموعه فرهنگی باید در اولویت قرار گیرد.

  • جلایی اظهار‌کرد: در این مسیر، حرکت‌های سازنده‌ای صورت‌گرفته و با برطرف‌سازی موانع اداری و مالی، در صدد هستیم تا امکان بهره‌برداری از این مجموعه فراهم‌شود.


وی به برنامه‌ریزی برای نشست مسئولان کانون پرورش فکری، برنامه‌و‌بودجه، مسکن و شهرسازی استان، فرماندار شهرستان خمام و پیمانکار این طرح طی هفته آتی اشاره و این مهم را مقدمه‌ای برای نیل به این هدف عنوان‌کرد.

حمایت از اختصاص بودجه برای تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی‌هنری کانون، ازدیگر موضوع‌هایی بود که مورد‌تاکید جلائی‌قرار قرار‌گرفت و وی با مهم توصیف‌کردن خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و کم‌برخوردار شهری گفت: برای اختصاص منابع مالی لازم جهت راه‌اندازی مراکز سیار این مجموعه در سطح استان تلاش‌می‌کنیم.

 

فرسودگی تجهیزات مهم‌ترین دغدغه‌ کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان


معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز طی این دیدار که با همراهی مدیر‌کل، معاون اداری‌مالی و مسئول حراست این نهاد فرهنگی در استان صور‌ت‌گرفت، با قدردانی از نگاه فرهنگی مسئولان و حمایت آنان از کودکان و نوجوانان اظهار‌داشت: نسل کودک و نوجوان معصوم‌ترین افراد هستند و تلاش برای این نسل، زمینه‌های سعادتمندی و عاقبت‌به‌خیری را فراهم‌می‌کند.

امین‌کمالوندی ادامه صحبت‌های خود را به تشریح اولویت‌های این نهاد در جهت گشایش، تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی هنری کانون استان اختصاص‌داد و با خاطر‌نشان‌کردن موانع پیش رو در راه‌اندازی کانون پرورش فکری شهرستان خمام گفت: معطل ماندن این طرح ارزش‌مند فرهنگی، محروم‌سازی جامعه از مواهب نظام مقدس جمهوری اسلامی است و از این رو، ضرورت‌دارد برای تکمیل این طرح، اقدام مقتضی صورت‌گیرد.

وی ارزیابی‌کردن تحویل موقت این طرح عمرانی به کانون گفت: این امر نقش‌به‌سزایی در پیش‌گیری از هدر رفت بودجه بیت‌المال دارد.

کمالوندی  به خواسته‌های کانون در زمینه اختصاص بودجه مناسب برای اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی و کیفیت‌بخشی به ملزومات مراکز فرهنگی هنری اشاره‌کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها، فرسودگی تجهیزات است و امیدواریم به موازات حمایت‌های کانون کشور، امکانی برای افزایش حمایت‌های مسئولان استانی فراهم‌شود.

معاون توسعه و مدیریت و منابع کانون کشور در این‌میان از گستره فعالیت‌های کانون استان و نگاه این مجموعه به تحقق عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی سخن‌به‌میان‌آورد و با خاطر‌نشان‌کردن فعالیت‌های مراکز سیار کانون پرورش فکری در روستا‌ها و مناطق‌کم‌برخوردار شهری افزود: لازم‌است برای افزایش این مراکز در سطح استان تلاش‌کنیم.
کمال‌وندی اضافه‌کرد: در صورت اختصاص خودرو از سوی مسئولان استانی، مناسب‌سازی و تجهیز خودو‌ها را برعهده خواهیم‌گرفت.
گفتنی‌است، این نشست صبح روز پنج‌شنبه، ۹ آذر ۱۴۰۲ در محل معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان گیلان برگزار‌شد.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری