خبرخوش مدیرعامل شرکت الکتریک ایران؛

رشت الکتریک نوآورانه به تولید باز می گردد | راه اندازی اولیه شرکت طی ۵۰روز آینده

  پرینت
رشت الکتریک نوآورانه به تولید باز می گردد | راه اندازی اولیه شرکت طی ۵۰روز آینده
شناسه خبر : 49289 | تاریخ انتشار : 20 شهریور 1400 - 13:45 | 348 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

صفیر گیلان؛امیدوار تجریشی گفت: این مجموعه حدود بیست سال تعطیل بوده و از حق انشعاب، آب، برق، گاز و… محروم است؛ از سوی دیگر شرکت با مسائل حقوقی و قضایی هم مواجه بوده است. اما با همکاری دستگاه‌های اجرایی این پروسه شتاب گرفته ولی در هدف‌گذاری ما است تا ۵۰ روز آینده شرکت راه اندازی شود.

به گزارش پایگاه خبری صفیرگیلان؛رضا امیدوار تجریشی مدیرعامل شرکت الکتریک ایران رشت در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری با پارک علم و فناوری استان گیلان با اشاره به دیدارها و جلسات مدیران این شرکت با مسئولین استان گیلان و تقدیر از اهتمام ویژه دستگاه قضایی و دادستان مرکز استان برای کمک به راه اندازی هرچه سریع‌تر این شرکت، اظهار داشت: شرکت الکتریک ایران رشت بیش از ۶۰ سال قدمت دارد و پس از احاله‌ای که توسط قوه محترم قضائیه صورت گرفت، به صندوق بازنشستگی کشور برگشت و انشاالله پس از ۱۸ سال تعطیلی در سایت شهر صنعتی رشت مجدداً آغاز به کار خواهد کرد.

مدیرعامل الکتریک ایران رشت (رشت الکتریک) با بیان اینکه این شرکت در بدو تاسیس و در حین انجام فعالیت در حوزه صنایع برقی و الکتریکی فعالیت می‌کرده، گفت: این صنعت جزو صنعت‌هایی هست که همیشه به به روز بودن فناوری و ماشین آلات نیاز دارد و قطعاً بهترین جایی که می‌توان به این فناوری‌ها دسترسی داشت پارک علم و فناوری است.

امیدوارتجریشی با تاکید بر اینکه این شرکت قرار است از ابتدا به صورت دانش بنیان فعالیت مجدد خود را آغاز کند، گفت: با توجه به دانش بالا و توان متخصصان کشور عزیزمان هدف‌گذاری شرکت علاوه بر حضور موفق در بازارهای داخلی، صادرات تولیدات نوین به کشورهای همسایه و بازار Cis است.

*تولید کلید و پریزهای هوشمند در کوتاه مدت و بردهای پیشرفته در بلندمدت

این فعال حوزه صنعت با اشاره به اینکه در فاز اول این شرکت بحث تولید و مونتاژ محصولات سریع فروش راه اندازی خواهد شد، افزود: توافقات اولیه با یکی از واحدهای فناور انجام شده است و انشا الله کلید و پریزهای معمولی و هوشمند از اولین محصولات این شرکت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت الکتریک ایران رشت با تصریح بر اینکه بازسازی شرکت طی ۴۰ روز آینده صورت خواهد گرفت و ورود دستگاه خط تولید نیز در دستور کار است، خاطرنشان کرد: جدیت در صندوق بازنشستگی و هلدینگ صبا وجود دارد که این اتفاق در سریع‌ترین زمان ممکن رخ دهد.

امیدوار تجریشی با اشاره به رایزنی‌های اولیه صورت گرفته با شرکت‌های استان برای همکاری در زمینه تولید، تصریح کرد: انشا الله تولید برد و مادربردهای پیشرفته و دوربین‌های مداربسته را در برنامه بلند مدت داریم که در این خصوص نیز با چند واحد فناور و دانش بنیان رایزنی صورت گرفته است.

*راه اندازی سامانه جذب نیروی کار و دریافت ایده‌های نوآورانه در الکتریک ایران رشت

این فعال حوزه صنعت با بیان اینکه از برادران و خواهرانمان در استان گیلان می‌خواهم که ما را تنها نگذارند، گفت: طی هفته آینده سایت اولیه شرکت الکتریک ایران رشت راه اندازی شده و قسمتی از این سایت برای دریافت رزومه نیروهای جوان بومی جهت اشتغال در شرکت آغاز به کار می‌کند.

امیدوار تجریشی ادامه داد: همچنین در قسمت دیگر این سایت فکر، برنامه و ایده‌های نوآورانه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان متخصص استان جمع آوری شده و در کمیته علمی و فناوری شرکت بررسی و سپس ایده‌های برتر برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌شوند.

*راه اندازی اولیه شرکت طی ۵۰روز آینده

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص زمان راه اندازی این شرکت گفت: این مجموعه حدود بیست سال تعطیل بوده و از حق انشعاب، آب، برق، گاز و… محروم است؛ از سوی دیگر شرکت با مسائل حقوقی و قضایی هم مواجه بوده است. اما با همکاری دستگاه‌های اجرایی این پروسه شتاب گرفته ولی در هدف‌گذاری ما است تا ۵۰ روز آینده شرکت راه اندازی شود.

امیدوار تجریشی افزود: علاوه بر ماشین آلاتی که خریداری می‌شوند ماشین‌آلاتی که به کمک دستگاه قضا رفع توقیف می‌شود نیز جهت بازسازی و اورهال در کارخانه مستقر می‌شود و با کمک عزیزان فناور و دوستان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و استفاده می‌شود. همکاران من طرح‌های توجیهی را آماده کرده‌اند و تامین مالی این پروژه از طریق صندوق بازنشستگی صورت می‌گیرد؛ سرعت ما بسیار خوب است و انشا الله در کم‌ترین زمان ممکن شاهد رویش مجدد نهال تولید در این شرکت قدیمی استان خواهیم بود.

وی در پایان ابراز داشت: از حجت الاسلام خلیلی رئیس کل دادگستری استان که واقعا کمک می‌کنند و به صورت جدی پیگیری می‌کنند و همچنین دادستان و معاون دادستان استان نیز که به صورت روزانه پیگیر هستند صمیمانه تشکر می‌کنم و علاوه بر دستگاه قضایی باقی دستگاه‌ها نیز قول همکاری داده‌اند تا انشا الله این شرکت هرچه سریع‌تر بازگشایی شود.

*استفاده از دانش روز در الکتریک ایران رشت

مدیرعامل پارک علم و فناوری گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه رشت الکتریک یکی از شرکت‌های قدیمی استان است و یکی از وظایف پارک علم و فناوری کمک کردن به توسعه صنایع استان در حوزه فناوری‌های نوین و جدید است، گفت: بالغ بر ۳۵۰ شرکت هسته و واحد فناور در پارک گیلان حضور دارند که بسیاری از این شرکت‌ها در حوزه الکتریک الکترونیک‌های آی تی و‌ای سی تی دارند فعالیت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه دانش روز باید در توسعه رشت الکتریک بکار برود تفاهمنامه‌ای که منعقد شده است کمک می‌کند از طریق شرکت‌ها و واحدهای فناور پارک علم و فناوری گیلان کمک کنند به رشت الکتریک که تولیدات خودش را در حوزه فناوری‌های نوین و دانش بنیان توسعه دهد.

برچسب ها
نوشته های مشابه
بازدید رییس کل دادگستری گیلان از تالاب و صدور دستورات مقتضی
مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان برگزار شد
جشنواره «مدرسه عشق»با اعتقاد به ظرفیت مردمی و اعتماد به جوانان به کار خود پایان داد
حمید نظرخواه علیسرایی شاعر، نویسنده، پژوهشگر فرهنگ عامه و روزنامه نگار ایرانی به عنوان عضو و رئیس هیأت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در ایران انتخاب شد
توزیع ۲۷ هزار نهال توت بین نوغانداران فومنی
استقبال سرمایه گذاران چینی از بسته‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.