رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به صدور پروانه بهره برداری برای ۵۴ واحد صنعتی، گفت: در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۶۳ درصدی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛فرهاد دلق پوش عصر روز شنبه در نشست پایش و رصد طرح‌های نیمه تمام صنعتی در گیلان، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال برای بیش از ۵۴ واحد صنعتی پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

وی افزود: این تعداد پروانه در مقایسه نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۳ واحد بوده با شاهد رشد ۶۳ درصدی همراه بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه در همین مدت شاهد سرمایه گذاری صنعتی بیش از ۵۷۰ میلیارد تومانی بوده‌ایم، گفت: با وجود فشارهای اقتصادی و بحران کرونا، استقبال مناسبی برای سرمایه‌گذاری صنعتی و ایجاد واحدهای صنعتی جدید در گیلان انجام شده است.

وی رابطه رشد سرمایه‌گذاری صنعتی با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید را بسیار تنگاتنگ دانست و گفت: با راه اندازی و شروع به کار بیش از ۵۴ واحد صنعتی جدید برای هزار و ۲۰۰ نفر از جوانان و متخصصین گیلان فرصت اشتغال فراهم شده است.

دلق پوش، تأمین نقدینگی مواد اولیه، رفع چالش‌های زیرساختی از جمله قطعی برق به عنوان مهمترین مشکلات صنعتگران استان برشمرد و تاکید کرد: همواره در کارگروه‌های مختلف پیگیر رفع مشکلات بخش صنعت گیلان هستیم.