صفیر گیلان؛فرماندار رشت با اشاره به رشد ۸۰ درصدی اقامت مسافر در این شهرستان، گفت: از ابتدای طرح نوروزی بیش از سه هزار مورد بازدید از مراکز اقامتی و تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شده است.

 

به گزارش صفیرگیلان، حمیدرضا امام پناهی بعد از ظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر تلاش تمام دستگاه‌های خدمات رسان به منظور ایجاد بستر سفری خاطره انگیز برای هموطنان، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی افزایش حضور مسافر در رشت و بارش برف و باران در ایام تعطیلات، تمامی دستگاه‌ها آمادگی لازم برای خدمت رسانی به مسافران بودند.

فرماندار رشت با اشاره به اقامت ۷۰ هزار و ۶۴۶ نفر مسافر در مراکز اقامتی ثابت و موقت این شهرستان، گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۸۰ درصدی هستیم.

وی با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی ورود خودرو و ۳۳ درصدی ورود مسافر به رشت در مقایسه با سال گذشته، ادامه داد: از تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۴ فروردین ماه امسال تعداد بیش از ۴۰۱ هزار خودرو و بیش از یک میلیون و ۸۴۴ هزار از مبادی جنوبی و از طریق آزاد راه قزوین به رشت و جاده قدیم قزوین به رشت وارد شهرستان رشت شده‌اند.

امام پناهی با بیان اینکه برای اسکان فرهنگیان نیز ۶۲ باب مدرسه با ۴۴۷ کلاس پیش بینی شده است، عنوان کرد: تاکنون هزار و ۸۲۲ خانوار در قالب هفت هزار و ۹۰۷ نفر در این مراکز اسکان داده شده‌اند.

وی همچنین به فعالیت هفت مرکز و پایگاه امداد جمعیت هلال احمر در شهرستان رشت اشاره کرد و ادامه داد: با هدف ارتقای ایمنی و سلامت هموطنان در جریان سفرهای نوروزی، پایگاه طرح ایمنی و سلامت جمعیت هلال احمر در ورودی جنوبی شهر رشت در حال ارائه خدمات به گردشگران است.

فرماندار رشت اضافه کرد: تیم‌های واکنش سریع و سیار امدادی مستقر در جمعیت هلال احمر شهرستان آمادگی ارائه خدمات مورد نیاز امدادی به مسافران هستند.

امام پناهی با تاکید بر اینکه مردم باید ضمن رعایت ایمنی در ترددها و احتیاط در سفر از بروز حوادث ناگوار پیشگیری کنند، افزود: متأسفانه از ابتدای شروع طرح نوروز تاکنون، تعداد ۷۹ تصادف جرحی و فوتی در سطح شهرستان با ۴ نفر فوتی و ۸۷ نفر مجروح داشته‌ایم.

وی با تاکید بر اطمینان شهروندان و گردشگران از نظارت‌ها بر اماکن تهیه، تولید و عرضه مواد غذایی، اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا چهار فروردین سه هزار و ۹۹۵ مورد بازدید مرکز بهداشت و بازدید مشترک انجام شده است.

فرماندار رشت با اشاره به تشکیل ۱۶ پرونده و ارجاع به مراکز قضائی، گفت: ۱۴ واحد نیز به دلیل تخلف پلمب شده و ۹۶۸ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاقد استانداردهای لازم بهداشتی معدوم شده است.