صفیر گیلان؛مهندس نازک کار،اظهار کرد:در سال گذشته ۵ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۲۰۵ نفر مسافر طی ۷۵۷ هزار و ۲۵۸ سفر به مقاصد داخل و خارج استان توسط ناوگان حمل و نقل عمومی عزیمت کردند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان افزود:از این تعداد ۳ میلیون و ۴۹۷ هزار و […]

 

صفیر گیلان؛مهندس نازک کار،اظهار کرد:در سال گذشته ۵ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۲۰۵ نفر مسافر طی ۷۵۷ هزار و ۲۵۸ سفر به مقاصد داخل و خارج استان توسط ناوگان حمل و نقل عمومی عزیمت کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان افزود:از این تعداد ۳ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۴۲۲ نفر مسافر در قالب سفر درون استانی و تعداد یک میلیون و ۹۴۹ هزار و ۷۸۳ نفر در قالب سفر برون استانی جابجا شده‌اند.

وی با بیان اینکه از کل سفرهای انجام یافته ۱۰۷ هزار و ۷۶۱ سفر توسط اتوبوس، ۶۴۹ هزار و ۴۹۷ سفر توسط مینی بوس و سواری و بقیه به صورت دربستی بوده است،گفت:طی این مدت به ترتیب شهرستان های رشت با جابجایی یک میلیون و ۲۸ هزار و ۷۲۲ نفر مسافر،انزلی با  ۱۷۵ هزار و ۳۶۸ نفر مسافر و لاهیجان با ۱۶۲ هزار و ۸۵۱ نفر مسافر بالاترین آمار جابجایی را به خود اختصاص دادند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:در راستای ارتقای خدمات بخش حمل و نقل و دسترسی سریع مسافران به مراکز تهیه بلیط به ویژه از طریق اینترنت در سال گذشته بالغ بر یک میلیون نفر اقدام به تهیه بلیط نمودند.

نازک کار متذکر شد:بررسی آمارهای پیش   فروش اینترنتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد ۲۵ درصد بوده است.