به گزارش اختصاصی پایگاه خبری صفیر گیلان ؛ نخستین همایش ملی «نگاهی به طنز معاصر» با عنوان «طنز پهلو» عصر روز پنج شنبه ۲۲ تیر ماه در  سالن شهدای خدمتگزار مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن و با حضور  چهره های شاخص طنز پرداز و شاعران طنز گو کشوری […]

 

 

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری صفیر گیلان ؛ نخستین همایش ملی «نگاهی به طنز معاصر» با عنوان «طنز پهلو» عصر روز پنج شنبه ۲۲ تیر ماه در  سالن شهدای خدمتگزار مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن و با حضور  چهره های شاخص طنز پرداز و شاعران طنز گو کشوری ، استانی، شهرستانی و همچنین چهره های سیاسی و اجتماعی و جمع کثیری از مردم شهرستان فومن برگزار شد.

گفتنی است این همایش به منظور گرامیداشت یاد و خاطره طنزپرداز نام آشنای ملی و استانی استاد کیومرث صابری «گل آقای ایران» موسس مجله «گل آقا» نیز بود که در آن به ویژگی های شخصیتی و تخصصی طنز وی نیز اشاره شد.

رضا رفیع مجری و نویسنده طنزپرداز، فرامرز ریحان صفت شاعر طنزگو، محمد اکرامی مشاور پژوهشی مرکز صدا و سیما، احمد عربانی کاریکاتوریست، فیلم و مستند ساز و همچنین اسماعیل امینی شاعر و طنز پرداز از مهمانان ویژه این همایش بودند.

فرماندار فومن در این همایش با بیان اینکه این شهرستان معرف چهره های علمی، فرهنگی، هنری و مذهبی بزرگی در سطح ملی و بین المللی است، اظهار کرد: چهره هایی همانند آیت الله بهجت، کیومرث صابری، شیون فومنی، آیت الله اریب از جمله این چهره ها هستند.حسین اسماعیل پور با تأکید برضرورت آشنایی و ایجاد تبادل فرهنگی بین مردم شهرستان ها و استان ها، افزود: برگزاری چنین همایش ها به ایجاد این تبادل فرهنگی و آشنایی اقوام کمک می کند.

وی حضور بزرگان حوزه ادبیات در شهرستان را سبب ارتقای فرهنگی و تبادل اندیشه عنوان کرد و گفت: شهرستان فومن پتانسیل و ظرفیت بسیاری همانند فرامرز ریحان صفت در حوزه شعر و شاعر دارد که نیازمند شناسایی و معرفی هستند.

فرماندار فومن همچنین به برخی اولویت و سیاست ها برای معرفی بیشتر شهرستان اشاره کرد و یادآورشد: اجرای برنامه های فرهنگی، تهیه و تدوین شناسنامه روستایی و فرهنگی و همچنین ثبت جهانی ماسوله از جمله این اقدامات است.
وی در ادامه با بیان اینکه در این راستای تلاش شده تا با استفاده از ظرفیت سیمای استانی هر شب به مدت یک هفته به معرفی شهرستان فومن بپردازیم، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم که در حوزه کتاب و کتابخوانی و حوزه فرهنگی پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان معرفی شود.