مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر حفظ آبروی انسان‌ها به ویژه در ایام انتخابات از سوی رسانه ها، گفت: نقد خوب است اما خدشه به آبروی افراد از لحاظ شرعی و اخلاقی قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان؛فیروز فاضلی روز چهارشبه در نشست خبری با موضوع انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت : خلقت با انتخاب معنا یافت و انسان با پذیرفتن انتخاب در جزیره دوگانه عقل و احساس قرار گرفت لذا از رسانه ها می خواهیم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهرها و روستا ها منش پهلوانی به خرج دهند و آبروی افراد را به بازی نگیرند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گیلان  با بیان اینکه گیلان دارای هشت هزار و ۸۰۰ شهید است افزود: ارزش های انقلاب آسان بدست نیامده است؛ لذا می بایست تلاش کرد ضمن بیان کاستی ها در نقد، به برگزاری انتخاباتی شورانگیز کمک کرد .

فاضلی خاطرنشان کرد: در هر نظامی انتخاب مهم است و هر رای که داده می شود راس است و تا زمانی که منتخب به اصولی که گفته مقید باشد ،بایستی پای رای ایستاد.

وی با بیان اینکه انتخابات می گذرد و آنچه بر جای می ماند اخلاقیات است بر رعایت حفظ اصول و ارزش ها تاکید کرد و گفت: هیچ گاه بر جبر نمره ای در نظر گرفته نمی شود بلکه این انتخاب است که حائز ارزش و رتبه گذاری است.

گیلان با داشتن ۱۱۰ سال سابقه در حوزه مطبوعات از استان های پیشرو در این حوزه شناخته می شود بطوریکه هم اکنون ۱۹۷ نشریه در استان فعال است در حالی که در سال ۹۲ این تعداد رسانه شامل ۱۵۵ نشریه فعال بوده است؛ این استان با رشد ۲۷ درصدی تعداد نشریات از سال ۹۲ نسبت به سال ۹۸ جزو پنج استان برتر  به لحاظ تعداد رسانه در کشور است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و  میان دوره ای مجلس شورای اسلامی ۲۸ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود. گیلان حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

فاضلی با تاکید بر ضرورت برگزاری پر شور انتخابات، اضافه کرد: امیدوارم انتخابات امسال رقابتی تر برگزار شود و همه ما وظیفه داریم که در این راستا تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه حفظ آبروی انسان‌ها بسیار مهم است و در انتخابات قلم‌ها باید کمی بیشتر به سوی آبروداری برود، گفت: نقد خوب است اما آبروریزی افراد از لحاظ شرعی و اخلاقی مقبول نیست.