صفیر گیلان، سردار سیدضیاء‌الدین حزنی صبح امروز در همایش آغاز ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی سپاه قدس گیلان در رشت اظهار داشت: اقداماتی که سپاه در سطح کشور انجام می‌دهد یک کار تشکیلاتی است. دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران به ویژگی‌های طرح‌های محرومیت‌زدایی در کشور اشاره کرد و افزود: حدود ۷۵ درصد این پروژه‌ها، […]

صفیر گیلان، سردار سیدضیاء‌الدین حزنی صبح امروز در همایش آغاز ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی سپاه قدس گیلان در رشت اظهار داشت: اقداماتی که سپاه در سطح کشور انجام می‌دهد یک کار تشکیلاتی است.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران به ویژگی‌های طرح‌های محرومیت‌زدایی در کشور اشاره کرد و افزود: حدود ۷۵ درصد این پروژه‌ها، زودبازده، فاقد پیچیدگی فنی و با منفعت بسیار همراه هستند و با همکاری ساکنان بومی آن منطقه اجرایی می‌شود.

سردار حزنی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه در راستای برقراری امنیت پایدار و کارآمدی نظام طرح‌ریزی می‌شوند ابراز داشت: بسیاری از این پروژه‌ها در مناطق محروم، دور افتاده، صعب‌العبور و مناطق حساس اجرا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سپاه در کنار دولت طبق دستور رهبر معظم انقلاب جهت حل مشکلات فقر و محرومیت‌زدایی گام برمی‌دارد تصریح کرد: استان گیلان ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۶۹۶ نفر جمعیت داشته و از نظر تعداد مسجد نیز مشکل دارد و با این جمعیت استانی باید ۵ هزار و ۶۱ مسجد داشته باشد.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران گفت: تعداد کل پروژه‌های عمرانی و غیر عمرانی سپاه در گیلان، ۱۳ هزار و ۷۴۰ پروژه بوده که بیش از ۱۱ هزار از این پروژه عمرانی و مابقی غیر عمرانی بوده است که تجهیز مساجد، تهیه جهیزیه و کمک به خانواده‌های بی‌سرپرست نیز از اقدامات غیرعمرانی است.

سردار حزنی با بیان اینکه مشکلات فقر و محرومیت از عمده‌ترین مشکلات کشور است ابراز داشت: در راستای کاهش حجم مشکلات فقر و محرومیت‌زدایی اقدامات خوبی انجام شد اما مردم از مشکلاتی نظیر اعتیاد، افزایش طلاق، مشکلات اقتصادی هم رنج می‌برند که باید جدی‌تر گام برداشته شود.

وی به تأثیرات مثبت خانواده موفق و سالم در نظام اشاره کرد و افزود: افزایش مشکلات اعتیاد و طلاق و دیگر مسائل موجب شده تا برخی خانواده‌ها در کشور شرایط مطلوبی نباشند و از این بابت نیز رنج می‌برند و این موضوعات موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی شده است.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه هر کسی که در این نظام پشت میزی نشسته و مسئولیتی را بر عهده گرفته باید بتواند اقدامات دلسوزانه و مؤثری برای این مردم و نظام اجرایی کند گفت: ندیدن مناطق محروم دلیلی بر نبودن این مناطق نیست و ما وظیفه داریم سخت کار کنیم.

سردار حزنی با بیان اینکه برخی اشخاص در راستای حل نکردن مشکلات مردم مناطق محروم هزاران دلیل می‌تراشند تصریح کرد: همه مسئولان در نظام وظیفه دارند که برای حل مشکلات مردم محروم و ضعیف تلاش کرده و به آنان منفعت برسانند و خود را از این طریق به مردم نزدیک کنند.

وی با اشاره به اینکه اولویت اصلی ما امروز مبارزه با جنگ نرم است ابراز داشت: دشمن با استفاده از جنگ نرم می‌خواهد ترس، وحشت و تردید در دل مردم ایجاد کند اما موفق نمی‌شود و باید میزان درستی و مفید بودن هرکاری و اقدامی که در این نظام انجام می‌دهیم را در نظر بگیریم.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران با بیان اینکه سپاه در تمام دنیا دشمن دارد گفت: هر مسئول و سازمانی که با مردم باشد، پایان‌پذیر نیست و سپاه پاسداران نیز با وجود اینکه دشمنان بسیاری در عرصه‌های مختلف دارد اما پایان‌پذیر نیست زیرا با مردم همراه است.

/تسنیم