اختصاصی/صفیر گیلان؛ مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه شرکت شهرک صنعتی خاکریزی برای واحد تولیدی و فعالان اقتصادی است گفت: شرکت شهرک صنعتی خود مشکلات و موانعه واحد تولیدی را رصد و رفع کند. جلسه کار گروه رفع موانع تولید در شهرستان کمتر توسعه یافته شفت به ریاست فرماندار شفت و با دبیری […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛ مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه شرکت شهرک صنعتی خاکریزی برای واحد تولیدی و فعالان اقتصادی است گفت: شرکت شهرک صنعتی خود مشکلات و موانعه واحد تولیدی را رصد و رفع کند.

جلسه کار گروه رفع موانع تولید در شهرستان کمتر توسعه یافته شفت به ریاست فرماندار شفت و با دبیری مدیر کل صنعت،معدن و تجارت گیلان و همچنین نماینده شهرستان و مدیران کل استان گیلان و فعالان اقتصادی در سالن میرزای شفتی برگزار شد.

آرش فرزام صفت مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در این جلسه ضمن تقدیر از فرماندار شفت و نماینده  برای برگزاری این جلسه که جهت رفع مشکلات واحد تولیدی برگزار شد گفت: امید.وارم با چنین جلساتی مشکلات این حوزه رفع شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با توصیه به سیستم بانکی در دقت و سرعت در اجرای مصوبات گفت: پایشی روی اجرای مصوبات  از طرف سیستم بانکی انجام شده که در جلسه استانداری مطرح خواهیم نمود.

وی همچنین به تبصره بند الف ۱۸ و تسهیلات پرداختی ۳۷۰ میلیون تومان صنعت و معدن در این تبصره اشاره و افزود: ما در این حوزه نیازمند طرح جدید از طرف واحدها برای پرداخت یارانه و تسهیلات هستیم زیرا مراجعه کننده در این حوزه  رو به تقلیل است و شهرک صنعتی باید واحد به واحد بررسی و مشکلات را رفع کند .

فرزام صفت شرکت شهرک صنعتی را خاکریز اول واحد های تولیدی خواند و گفت: شهرک صنعتی خود مشکلات و موانعه واحد تولیدی را رصد کند.

تقویت زیرساختهای صنعتی و تولیدی شفت بمنظور محرومیت زدایی ...

وی مشکلات واحد صنعتی را در این شهرستان نشان محرومیت ها خواند و گفت: این مشکلات واحد صنعتی نشانه مشکلات شاخص صنعتی است که برای تعدادی از واحد ها نسخه پیچیدیم.

فرزام صفت تاکید کرد؛برخی واحد ها خود باید پیش گام در رفع مشکلات شوند زیرا برخی واحدها بیش از ۱۵ سال تسهیلات گرفتن ولی پرداختی نداشته اند و این بار سنگینی را بر دوش واحد های تولیدی گذاشته است.

وی شهرستان شفت را جز اولویت بررسی استانداری گیلان خواند و گفت:این شهرستان در بین ۱۶ شهرستان استان از برخی شاخص ها خیلی عقب مانده است و نیاز است تا برای رفع محرومیت ها بیشتر توجه کنیم و شفت را جز اولویت اول در استان قرار دهیم.

وی تاکید کرد ،سند توسعه و رفع مشکلات شهرستان شفت ترسیم شود تا بر اساس این سند بتوان راهکارهایی برای رفع مشکلات شهرستان را ترسیم و برنامه ریزی کرد زیرا اماری از شاخص ها در این شهرستان موجود نیست.

شهرستان شَفت براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، دارای ۵۴۲۲۶نفرجمعیت ، ۱۸۴۱۶خانوار بوده که از این تعداد۸۴۰۹نفردرشهر شفت و۲۱۲۸نفردر شهر احمدسرگوراب  ساکن می باشند.

//زلیخا صفری