صفیر گیلان؛سیدکاظم دلخوش در رشت اظهار داشت: تا زمانی‌که شاهد وقوع سنگ‌اندازی‌ها و کارشکنی در مسیر ورود سرمایه‌گذاران به گیلان چه از سوی اشخاص و چه از سوی دستگاه‌های اجرایی هستیم صنعت گردشگری استان متحول نمی‌شود. نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس لزوم بسیج عمومی برای حل مشکل بیکاری و اشتغال جوانان را بسیار ضروری اعلام کرد و […]

صفیر گیلان؛سیدکاظم دلخوش در رشت اظهار داشت: تا زمانی‌که شاهد وقوع سنگ‌اندازی‌ها و کارشکنی در مسیر ورود سرمایه‌گذاران به گیلان چه از سوی اشخاص و چه از سوی دستگاه‌های اجرایی هستیم صنعت گردشگری استان متحول نمی‌شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس لزوم بسیج عمومی برای حل مشکل بیکاری و اشتغال جوانان را بسیار ضروری اعلام کرد و افزود: بنده دائماً این موضوع را در جلسات و از تریبون‌های مختلف بیان کرده‌ام زیرا تا زمانی که وفاق لازم بین همه دستگاه‌ها ایجاد نشود معضل بیکاری لاینحل می‌ماند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس حمایت از سرمایه‌داران واقعی داخلی را از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان و دست‌اندرکاران دستگاه‌های اجرایی دانست و عنوان کرد: ایجاد فضای مخرب و سنگ‌اندازی مقابل پای سرمایه‌گذارانی که به گیلان می‌آیند مسیر توسعه این استان را سد کرده است.

دلخوش با تأکید بر اینکه هنوز زیرساخت‌ها و امکانات گردشگری در گیلان به حد استاندارد و قابل قبولی نرسیده است تصریح کرد: این مسئله در حالی‌ است که با یک بررسی کوتاه و نگاه اجمالی به سایر استان‌های کشور به‌راحتی می‌توان به مسئله کمبود امکانات زیرساختی صنعت گردشگری گیلان پی برد.

وی همکاری و مساعدت مردم از سرمایه‌گذاران را نیز در کنار حمایت دستگاه‌های اجرایی مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: معضل بیکاری جوانان و نبود فرصت‌های شغلی به یکی از چالش‌های بزرگ گیلان تبدیل شده ‌و باید برای حل آن وفاق استانی در همه بخش‌ها بین مردم و مسئولان شکل بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پر شدن و اشباع ظرفیت دستگاه‌های دولتی جهت جذب نیروی کار را متذکر شد و ابراز داشت: با توجه به این مسئله بسیار مهم،‌ برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌ها برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید باید به سمت ایجاد مراکز و واحدهای تولیدی و صنعتی گرایش پیدا کند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گیلان را سرشار از ظرفیت‌های خاص و منحصر به فرد گردشگری و توریستی خواند و گفت: علاوه بر این مزیت ارزشمند،‌ شرایط جغرافیایی و مکانی گیلان تمامی امکانات لازم برای توسعه و پیشرفت این استان را در عرصه تولید و اقتصاد فراهم کرده است.

دلخوش مناطق ویژه گردشگری در تنیان،‌ هفت دغنان و کیشستان واقع در شهرستان صومعه‌سرا را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: برای اجرای طرح‌های گردشگری و تولیدی در مناطق یاد شده صومعه‌سرا با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بسته‌ای ویژه توسط بنده آماده و در مرحله اجرا قرار گرفته است.

 

/تسنیم گیلان