به گزارش صفیر گیلان؛دبیر بیست و سومین جشنواره قرآن وعترت وزارت بهداشت، در جمع اصحاب رسانه و فعالان این حوزه، بر تاثیر وسایل ارتباط جمعی در ترویج فرهنگ قرآنی تاکید کرد و از حضور ۹ درصدی دانشگاهیان علوم پزشکی کشور در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت، خبر داد. دکتر محمدمهدی بحرالعلوم- رییس مرکز […]

 به گزارش صفیر گیلان؛دبیر بیست و سومین جشنواره قرآن وعترت وزارت بهداشت، در جمع اصحاب رسانه و فعالان این حوزه، بر تاثیر وسایل ارتباط جمعی در ترویج فرهنگ قرآنی تاکید کرد و از حضور ۹ درصدی دانشگاهیان علوم پزشکی کشور در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت، خبر داد.

دکتر محمدمهدی بحرالعلوم- رییس مرکز قرآن و عترت با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی گیلان به خاطر میزبانی این جشنواره، ضمن تشریح برنامه های مرکز قرآن و عترت (ع) وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: در سومین سال اجرای برنامه عملیاتی ۵ ساله وزات بهداشت در حوزه قرآن و عترت هستیم، این برنامه متشکل از بخش های پژوهش، ترویج و تبلیغ است که به تمام دانشگاه ها ابلاغ شده است. در این راستا، پایش این برنامه ها را در فواصل زمانی معین در دستور کار داریم.

دبیر جشنواره قرآن و عترت (ع) یکی از این برنامه های این مرکز را جشنواره ی قرآن و عترت (ع) خواند و افزود: هدف برگزاری این جشنواره جذب حداکثری افراد به سوی فعالیت های قرآنی است. در این خصوص، ارتقاء کیفی فعالیت های قرآنی و تاثیرگذاری آن در فرهنگ عمومی از دیگر اهداف این جشنواره می باشد.

حضور ۹ درصدی دانشگاهیان علوم پزشکی کشور در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت 
وی ادامه داد: شاهد رشد بی سابقه شرکت کنندگان در این دوره بودیم به طوری که در حال حاضر ۹ درصد از دانشگاهیان علوم پزشکی در این جشنواره  شرکت کرده اند. در این میان گیلان با ۵۹۵ شرکت کننده، رشد چشمگیری در این زمینه، داشته است.

رییس مرکز قرآن و عترت (ع) وزارت بهداشت اذعان داشت: بسیار ارزشمند است که یک پزشک متخصص در کنار حرفه ای که دارد یک پژوهشگر، قاری، حافظ و هنرمند قرآنی باشد و ما افتخار می کنیم جامعه پزشکی ما با قرآن عجین شده است.

دکتر بحرالعلوم در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: در حاشیه برگزاری این دوره از جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ۱۲۰ نفر از دبیران کانون‌های قرآن و عترت و همچنین دبیران مذهبی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز گرد هم خواهند آمد و نشست‌های تخصصی به منظور ارتقای رشد سطح قرآنی دانشگاه‌ها و جلسات بارش افکار و هم‌اندیشی برگزار می شود.

رقابت ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت 
دبیر بیست و سومین جشنواره  قرآن و عترت وزارت بهداشت، گفت: ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت که به میزبانی گیلان برگزار می شود، شرکت کرده اند و بیشترین ثبت نام  کنندگان  در این جشنواره از دو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و شیراز بوده است و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به نسبت جمعیت بیشترین شرکت کننده را دارد.

وی اضافه کرد: در بیست و دومین جشنواره قرآن وعترت دانشگاه های علوم پزشکی شیراز با ۲۱۶ امتیاز،کاشان ۱۳۲ ، تبریز۱۰۴، اصفهان ۵۸ و اراک با ۵۶ امتیاز به ترتیب رتبه های اول تا پنجم را کسب کردند.

وی ادامه داد: در کنار برگزاری مسابقات مرحله نهایی جشنواره قرآن و عترت و توزیع جوایز به برگزیدگان و اجرای مراسم‌های اختتامیه، کارگاه‌های تخصصی با موضوعات کارگاه مهدویت و آشنایی با جغرافیای مطالعات میان رشته‌ای قرآن و سلامت، کارگاه شیوه‌های نگارش مقالات علمی در حوزه مطالعات میان رشته‌ای، جلسه رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با دبیران کانون های قرآن و عترت و همچنین کانون‌های مذهبی، گونه شناسی مقالات میان رشته‌ای حوزه قرآن و طب، آشنایی با شیوه‌ها و فنون تلاوت قرآن کریم در طول ایام برگزاری جشنواره برگزار خواهد شد.

رییس مرکز قرآن و عترت (ع) وزارت بهداشت از اجرای برنامه های متنوع قرآنی در این جشنواره خبر داد و گفت: مراسم تقدیر از برترین ها را نیز در دستور کار داریم، در این خصوص نام استاد شهریار پرهیزگار – استاد برجسته گیلانی نیز در فهرست تقدیر شوندگان به چشم می خورد.

وی نقش اصحاب رسانه را با پوشش خبری مناسب، در ترویج فرهنگ قرآنی بسیار مهم خواند و ابراز امیدواری کرد در سال های آتی با برگزاری جشنواره های قرآن عترت (ع) در اشاعه فرهنگ قرآنی گام های موثرتری برداشته شود.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و رییس اجرایی بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت نیز ضمن خیر مقدم به فعالان حوزه رسانه و دکتر محمد مهدی بحرالعلوم- دبیر جشنواره و رییس مرکز قرآن و عترت (ع) وزارت بهداشت، با اشاره به تاریخچه جشنواره قرآن و عترت (ع) و جایگاه خاص قرآن در دانشگاه ها پس از انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان پس از ۲۲ سال افتخار دارد میزبان این جشنواره باشد.

در این زمینه کار ارزشمند برقراری امکانات و تدارکات این جشنواره بزرگ، از ماه ها قبل با همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آغاز و فضای دانشگاه به عطر قرآن کریم معطر شد. در این راستا، آشنایی با مفاهیم قرآنی در دانشگاه، دارای جایگاه و ارزش خاصی است.

دکتر یوسف زاده خاطرنشان کرد: ۶۳ هزار نفر در مسابقات این جشنواره در دانشگاه خود در رشته های مختلف قرآنی شرکت کردند و در زمینه های مختلف مجموعا ۱۲۰۰ نفر در ۴۳ رشته برگزیده شدند.

رییس ستاد اجرایی بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت (ع)، تصریح کرد: شرکت کنندگان این جشنواره، طی ماه ها در دانشگاه خود به رقابت پرداختند، از میان آنها ۱۲۰۰ نفر از گروه های مختلف اساتید، اعضا هیات علمی ، کارکنان و دانشجویان برگزیده شده اند که در بخش های معارف قرآنی، هنری، فناوری، پژوهشی و ادبی به رقابت خود ادامه خواهند داد، در این میان، حدود ۵۰۰ نفر افرادی هستند که در بخش آوایی باید رقابت‌های خود را برگزار کنند.

وی در پایان از اصحاب رسانه خواست با انعکاس کامل اخبار و پوشش سراسری این رویداد بزرگ قرآنی، کل استان را از فضای معنوی و امکانی که فراهم آمده است، بهره مند سازند.

گفتنی است: دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از فردا به مدت ۳ روز، میزبان حدود یک‌هزار فعال قرآنی شامل متسابقین، کادر داوری، کادر اجرایی، کارشناسان قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، خبرنگاران و تیم‌های رسانه‌ای، سرپرستان تیم‌های اعزامی از دانشگاه‌های علوم پزشکی در مجتمع فرهنگی آموزشی زیباکنار است. از تعداد یک‌هزار نفر میهمان جشنواره بیست و سوم قرآن و عترت(ع)، حدود ۵۰۰ نفر افرادی هستند که در بخش آوایی باید رقابت‌های خود را برگزار کنند. همچنین ۲۰۰ نفر نیز افرادی هستند که در بخش‌های مختلف برنده شده‌اند و قرار است در سه آیین اختتامیه و توزیع جوایز، از آنها تقدیر به عمل آید.