صفیر گیلان؛عصر روز یکشنبه سوم بهمن ۱۴۰۰ سید امیر حسین علوی شهردار رشت به همراه هادی رمضانی رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت از موسسه فرهنگی رهروان شهدا در سرای محله دیانتی بازدید کردند.

به گزارش صفیر گیلان از  رشت در این بازدید هادی رمضانی رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت خواستار مشارکت بیشتر سازمان فرهنگی و اجتماعی با موسسات فرهنگی شد و اظهار داشت: با راه اندازی مجموعه توسعه پایدار در این سازمان، توسعه شهر رشت سمت و سوی فرهنگی و اجتماعی نیز خواهد یافت.

 

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت تاکید کرد: توسعه رشت در بخش صنعتی نباید منجر به نابودی محیط زیست و فرهنگ شود. بنابراین ما وظیفه داریم این توسعه را همه جانبه و در بخش فرهنگ و اجتماعی نیز گسترش دهیم.

 

رمضانی با تاکید بر اینکه مساعدت و کمک شهرداری به این موسسات می بایست در قالب مشارکت و همراهی سازمان فرهنگی و اجتماعی باشد، افزود: باید با موسساتی که با نشر آثار و سیره شهدا در راستای حفظ فرهنگ جهاد و شهادت تلاش می‌کنند، همکاری لازم را داشته باشیم.

 

در این دیدار سید امیر حسین علوی نیز با اشاره به سیاستهای کاری شهرداری رشت برای افزایش فعالیتها و مشارکت با گروهها و موسسات فرهنگی تاکید کرد و گفت: یکی از رسالتهای شهرداری ارتقاء فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی است. این در حالی است که به دنبال دخالت در امور و موضوعات این موسسات نیستیم و قصدمان مشارکت در این فعالیتها می باشد.

 

شهردار رشت با تاکید به پررنگ شدن نقش شهرداری در حوزه اجتماعی، بازوهای اجرایی چنین رسالتی را موسسات و گروههای مردمی دانست و اذعان داشت: شهرداری رشت به جهت اینکه از توان و امکانات محدودی برای کمکهای مالی مستقیم برخوردار است و قادر به واگذاری ساختمان و مکان به این موسسات نیست، سمت و سوی مشارکت و حمایت فرهنگی خود را در راستای همکاری با سازمان فرهنگی و اجتماعی سوق می دهد.

 

علوی در این دیدار خاطر نشان کرد: در اجرای پروژه های زیباسازی مناطق برای فصل بهار می توانیم از توان این موسسات در قالب فرهنگسراها، سرای محله و کار مشارکتی بهره گیری نمائیم. ضمن اینکه بزودی نیز تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری رشت با این موسسات منعقد خواهد شد.

 

در پایان موسسه فرهنگی رهروان شهدا ضمن دغدغه های فرهنگی و اجتماعی خود، خواستار حمایت شورا و شهرداری به موسسات فرهنگی و گروههای مردمی شد.