به گزارش صفیر گیلان؛،علیرضا حسنی، رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت گفت: به مناسبت گرامیداشت روز رشت ۳۳ ویژه برنامه با هدف معرفی هویت، فرهنگ و تاریخ شهر رشت در پیاده راه فرهنگی و جای جای مراکز شهر در حال اجرا است وی، رونمایی از مستند هفت شهید هنرمند استان تحت عنوان هنر مردان خدا را آغازگر […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛،علیرضا حسنی، رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت گفت: به مناسبت گرامیداشت روز رشت ۳۳ ویژه برنامه با هدف معرفی هویت، فرهنگ و تاریخ شهر رشت در پیاده راه فرهنگی و جای جای مراکز شهر در حال اجرا است

وی، رونمایی از مستند هفت شهید هنرمند استان تحت عنوان هنر مردان خدا را آغازگر برنامه‌های روز رشت دانست و افزود: به منظور آشنایی بیشتر مردم با روز رشت با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیپ روز رشت پیش از اکران فیلم‌های سینمایی در سینما‌های سطح شهر نمایش داده می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت، با اشاره به جشنواره تئاتر دائمی گفت: اختتامیه مرحله نخست این جشنواره امروز و فردا در پیاده راه فرهنگی شهر رشت برگزار می‌شود.

img_6343 photo_2019-01-02_12-47-13

علیرضا حسنی، از اجرای کنسرت موسیقی محلی به مدت دو شب در سالن نامجو یادگار امام خبر داد و افزود: برای اولین بار به مناسبت روز رشت چهره درخشان موسیقی گیلان در یک صحنه به طور همزمان کنسرت موسیقی برگزار می‌کنند.

گفتنی است ،همزمان با فرا رسیدن روز رشت از سردیس دو تن از مفاخر و چهره های فرهیخته رشت دکتر محمد معین و سردیس آیت الله رسولی رشتی به مناسبت تجلیل از مفاخر و بزرگان رشترونمایی می شود.

وی تصریح کرد:۴۶١سال پیش در زمان صفویه در ١٢ دی ماه، رشت به عنوان مرکز استان گیلان نامگذاری شد به همین مناسبت از سال ١٣٩٣، این روز به عنوان روز رشت نام گرفته است.

علیرضا حسنی در پایان خاطر نشان کرد: همه ی تلاش ما این است تا با برگزاری شاد و پرنشاط، شادابی اجتماعی را افزایش دهیم و امیدواریم مجموعه ی تلاشهای ما مورد پسند شهروندان قرار گیرد.

عکس زلیخا صفری

image_2019_1_2-2_2_48_798_T0L

روز رشت