صفیر گیلان؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در خصوص مشکلات حوزه آب آشامیدنی روستایی شهرستان شفت  در گفتگو با صفیر گیلان گفت: در سال جاری ۶۵ میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف ملی و استانی برای حوزه ی آب آشامیدنی روستایی این شهرستان تصویب شد. محبعلی رنج ور، با اشاره به اتمام کار […]

 
صفیر گیلان؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در خصوص مشکلات حوزه آب آشامیدنی روستایی شهرستان شفت  در گفتگو با صفیر گیلان گفت: در سال جاری ۶۵ میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف ملی و استانی برای حوزه ی آب آشامیدنی روستایی این شهرستان تصویب شد.
محبعلی رنج ور، با اشاره به اتمام کار مطالعات و جانمایی طرح تامین آب شرب ۴۲ روستای شهرستان شفت، افزود: به این روستاها در قالب طرح جامع آبرسانی به هزار روستای گیلان آبرسانی می شود.
وی، با بیان اینکه طرح تامین آب آشامیدنی روستای نهزم با صرف اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال در دهه ی فجر امسال به بهره برداری می رسد، از اجرای پروژه ی آبرسانی به روستاهای صیقلان، مژدهه و سالک معلم خبر داد.
رنج ور خاطرنشان: طرح تقویت فشار آب شرب روستاهای امامزاده اسحاق، دوبخشر و شهرک کادوس نیز در دست اجراست.
وی، با اشاره به برنامه ریزی جهت راه اندازی سیستم تصفیه ی فیزیکی آب شرب روستای جیرده، افزود: اصلاح و بازسازی ۱۰ هزار متر از شبکه های آبرسانی روستایی شهرستان شفت امسال اجرا می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حال حاضر شاخص بهره مندی روستاهای شفت از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی ۶۹ درصد است، گفت: در تلاشیم تا با اجرای سریع تر طرح های آبرسانی این شهرستان، شاخص بهره مندی روستاها به متوسط استانی و کشوری نزدیک شود.
رنج ور افزود: هم اکنون ۹ هزار و ۱۶۰ مشترک ۷۰ روستای شهرستان شفت از آب آشامیدنی مناسب برخوردارند.
وی تصریح کرد: آب شرب این روستاها توسط ۱۷ چاه، ۱۵ چشمه و ۷۰۰ کیلومتر شبکه ی آبرسانی در حال تامین است.
بنابراین گزارش؛ بر اساس دستور دکتر سالاری استاندار گیلان مبنی بر حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در جلسات شورای اداری شهرستان ها، امروز مدیر عامل شرکت آبفار گیلان در نخستین حضور خود، مهمان جلسه ی شورای اداری شهرستان عالم پرور شفت بود.