به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان، صبح امروز مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با حضورمدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران،دکتر مصطفی سالاری و چند تن از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این مراسم استاندار گیلان با اشاره به اهمیت آب در توسعه و آبادانی هر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان، صبح امروز مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با حضورمدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران،دکتر مصطفی سالاری و چند تن از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این مراسم استاندار گیلان با اشاره به اهمیت آب در توسعه و آبادانی هر منطقه،نقش شرکت آب منطقه ای در تامین آب مورد نیاز شرب و کشاورزی را مورد تاکید قرار داد.

وی بهره مندی گیلان از ۵۴رودخانه،دو هزار آب بندان و چشمه های متعدد را بخش مهمی از معیشت ساکنین این استان خواند و افزود: زندگی مردم گیلان و اشتغال بومی استان با حوضه آبی ارتباط مستقیم دارد.

سالاری اقدامات انجام شده در حوزه تامین آب در گیلان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: لازم است تا برای رسیدن به توسعه در این بخش بسترهای آبی گسترش پیدا کند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: علیرغم کاهش اراضی زیر کشت کشاورزی طی سالهای اخیر در گیلان ،تامین آب در بخش شرب و کشاورزی به واسطه تاسیسات آبی و سدها پاسخگوی نیازها در این بخش نبوده و لازم است تا آب بندان ها هم احیا شود.

وی اظهار داشت: مساله لایروبی آب بندان ها و دیواره سازی برای رودخانه ها باید با جدیت دنبال شود زیرا معیشت مردمان این دیار با تامین آب ارتباط تنگاتنگ دارد.

وی با اشاره به اقدامات حمایتی و بودجه ای برای لایروبی و دیواره گذاری رودخانه های گیلان گفت: نباید در انجام این مهم با گره افکنی و تمکین به قوانین دست و پاگیر از روند توسعه استان جلوگیری کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان افزایش حجم آب تنظیمی بخش کشاورزی،مهار سیلاب ، تقویت سفره های زیرزمینی و نیز اجرای فعالیت های توسعه محور آبی همچون آبزی پروری،صنایع شیلاتی،اجرای ورزش های آبی و … را از مزایای احیای آب بندان ها دانست و یادآور شد: خاک و رسوبات این پهنه های آبی در بخش کشاورزی و یا اجرای پروژه های عمرانی مورد استفاده قرار می گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی و تصمیم گیری و مشارکت دستگاه های اجرایی و نهادهای نظارتی تصریح کرد: تدوین و ابلاغ “شیوه‌نامه طرح ساماندهی آب بندان‌ها و تالاب‌های استان گیلان” ماحصل این نشست ها بوده است.

حاج رسولی ها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز در ادامه بحران آب را مهمترین چالش سال های اخیر در ایران خواند و گفت: گیلان با شرایط اقلیمی منحصر بفرد نسبت به دیگر نقاط کشور وضعیت بهتری دارد.

وی با بیان اینکه معیشت بخش اعظمی از جمعیت گیلان به حوزه آبی وابسته است،تصریح کرد: کمبود آب و عدم برنامه ریزی جامع برای رفع بی آبی بسیاری از مشاغل در گیلان را به نابودی می کشاند.

مشاور وزیر نیرو الگوی ساماندهی آب بندان های گیلان را قابل اجرا در دیگر استان ها و نسخه ای شفابخش برای مشکل کم آبی دانست و افزود: هم افزایی در فضای مدیریتی استان نتایج درخشانی را به بار نشانده و امیدواریم مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای گیلان در عرصه خدمت رسانی موفق عمل نماید.

در پایان این مراسم وحید خرمی برای دوسال به سمت مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان منصوب شد و از زحمات کاظم لطفی در شرکت آب منطقه ای گیلان تقدیر به عمل آمد.