اختصاصی/صفیر گیلان؛خلیلی بهروزی فر در جمع اهالی روستای تیمورکوه آلیان گفت:روستا باید با دستان پینه بسته روستائیان و مشارکت روستایی آباد شود تا بتواند با رونق تولید در راستای روستایی مولد در حمایت از دولت گام بردارد.

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛مراسم  تحویل و تحول اراضی ملی بر اساس قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن در روستای تیمورکوه آلیان با حضور محمد رضا محسنی فرماندار فومن و خلیل بهروزی فر  نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ،مدیرمنابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان،مدیر بنیاد مسکن  و شورای اسلامی و دهیار و همچنین مردم روستای تیمورکوه برگزار شد

خلیلی بهروزی فر در جمع اهالی روستای تیمورکوه آلیان گفت:روستا باید با دستان پینه بسته روستائیان و مشارکت روستایی آباد شود تا بتواند با رونق تولید در راستای روستایی مولد در حمایت از دولت گام بردارد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس ساماندهی اراضی ملی را اقدام خوبی از سوی منابع طبیعی در زمینه تعیین تکلیف اراضی ملی در داخل محدوده طرح هادی خواند و گفت:با این طرح روستاییان ما را از بسیاری از چالش هایی که در راستای تولید و کشاورزی سر راهش قرار دارد برمی دارد.

بهروزی فر با اشاره به اینکه مردم این روستا با مشکلات زیادی مواجه بودند و با وجود داشتن طرح هادی به دلیل وجود اراضی ملی نمی‌توانستند اقدامی در زمینه ساخت و ساز انجام دهند، افزود: با توجه به عدم تغییر و تحول در بنیاد مسکن و منابع طبیعی رخ نداده بود از شاخص‌های کشوری عقب مانده بودیم.

 

بهروزی فر با اشاره به اینکه،برای اولین بار در شهرستان با تشخیص منابع طبیعی و بنیاد و این روستا در اولویت تا مردم با مشکل مواجه نشوند در ساخت و ساز ادامه داد: بسترهای لازم در منابع طبیعی و بنیاد مسکن فراهم شده تا در اراضی ملی نیز مردم برای صدور پروانه مشکلی نداشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه بین پنج تا شش روستا نیز در نوبت اجرای این طرح هستند، افزود: اجرای این طرح موانع موجود را رفع خواهد کرد و روستا باید توسط روستایی و با دستان مردم پر تلاش روستا آباد شود.

نماینده فومن و شفت در مجلس با اشاره به اینکه اجرای این طرح از مهاجرت معکوس جلوگیری می‌کند، ادامه داد: انتظار می‌رود که این طرح به توسعه و رونق روستاها کمک کند.

بهروزی فر تاکید کرد؛ با تدبیر مسئولان روستاهایی که مشکل اراضی و گیر و گور هایی این چنینی دارند   رفع موانعشوند تا حقی  از روستایی ضایع  نشود.

وی در پایان از محسنی فرماندار فومن و مهندس داودی رییس منابع طبیعی و مهندس  امین پور رییس بنیاد مسکن که تلاش کردند تا در این آیین ما در خدمت شما مردم باشیم بسیار تقدیر و تشکر نمود.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری