به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛سیدجلال سیدمحمدی  جلسه شورای اداری شهرستان صومعه سر ضمن قدردانی از تلاش و زحمات مسئولین شهرستان در راستای اهداف نظام و انقلاب و خدمت رسانی و رفع مشکلات مردم، اظهار کرد: مردم شایسته تکریم و ارائه خدمات بیشتر هستند و انتظار است این روند خدمت که از اهداف نظام و […]

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛سیدجلال سیدمحمدی  جلسه شورای اداری شهرستان صومعه سر ضمن قدردانی از تلاش و زحمات مسئولین شهرستان در راستای اهداف نظام و انقلاب و خدمت رسانی و رفع مشکلات مردم، اظهار کرد: مردم شایسته تکریم و ارائه خدمات بیشتر هستند و انتظار است این روند خدمت که از اهداف نظام و دولت است با شدت و قدرت بیشتر تداوم داشته باشد و مسئولین نیز در این مسیر حرکت کنند.

وی با بیان اینکه حجم طرحهای عمرانی و اقتصادی اجرا شده طی یکسال گذشته باتوجه به محدودیت های مالی در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل دو و نیم برابر افزایش داشته است، افزود: این مهم نشان دهنده قدرت بالای دستگاه‌های اجرایی در شهرستان صومعه سرا است.

سیدمحمدی با اشاره بر اینکه فعالیت های دستگاه‌ها با تمام قدرت در راستای تحقق برنامه های اداری و ایجاد رضایت مندی مردم اجرا شود، خاطرنشان کرد: در سال جاری عملکرد دستگاهها باید با رویکرد اقتصادی مدنظر مقام معظم رهبری و در جهت تحقق شعار سال”جهش تولید” تداوم یابد.

وی اضافه کرد: مسئولین دستگاههای اقتصادی بویژه بانک‌ها در راستای فعال کردن واحدهای تعطیل و راکد اهتمام ویژه داشته باشند؛ باید بخشی اعظمی از این واحدها به چرخه تولید برگردانده شود.

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه این اقدام زمینه را برای اقتصادی پویا، تولید وایجاد اشتغال بیشتر برای جوانان بیکار شهرستان فراهم می کند،ادامه داد: طی چند ماه گذشته حدود ٨ واحد تعطیل در شهرستان فعال و فرایند تولید را آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه کوچکترین اغماضی از سوی دستگاه‌های اجرایی به ویژه مرتبط با این واحدهای تعطیل پذیرفتنی نیست، متذکر شد:یک واحد تولیدی چای و آب معدنی در صومعه سرا فعالیت می کند که متاسفانه دستگاه‌ها و سازمانهای این شهرستان جهت تامین چای و آب مورد نیاز خود از محصولات این دو واحد تولیدی استفاده نمی کنند.

سیدمحمدی متذکر شد: باید حمایت از تولید ملی از سوی ما مسئولین آغاز شود و فقط شعار ندهیم بلکه عمل کنیم.

فرماندار صومعه سرا در ادامه برهمپوشانی و همکاری دستگاهها در ارائه هرچه بهتر خدمات به مردم تاکید کرد و گفت: نباید به بهانه یک عملیات و اقدام، عملیات اجرایی پروژه ها، زمینه آزاررسانی و نارضایتی مردم شود.

وی بر تسریع خدماترسانی به مردم تاکید کرد و گفت: طولانی شدن اجرای پروژه ها نارضایتی مردمی را در پی خواهد داشت. مردم از پروژه‌ای که مدتهاست در حال اجرا می باشد وموجب ایجاد  گرد و خاک و آلودگی نقاط مختلف شهر شده خسته و ناراضی هستند که این مهم نیازمند جدیت وتدبیر بیشتر است.

وی افزود: باید بلافاصله پس از اتمام پروژه ها عمرانی و خدماتی در سطح شهر، آن منطقه مرمت وبازسازی شود تارضایت مندی جامعه را فراهم کند.

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه انتظار است به کیفیت نان عرضه شده به مردم توجه شود، گفت: تعطیلی مداوم و مستمر نانوایی ها به خصوص در روستاها از موضوعات مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سیدمحمدی با اشاره بر اینکه به ازای هر روز تعطیلی به نانوایی ها آرد تعلق گرفته است، گفت: باید نانوایی ها که نسبت به تعطیلی به صورت خودسرانه اقدام می کنند  به صورت جدی برخورد و سهمیه آردشان قطع شود.

وی با بیان اینکه گزارش های مختلفی از بخش های روستایی مبنی بر عدم کیفیت نان به دست ما رسیده است، گفت: لازم است دستگاههای متولی به صورت مستمر و مداوم به این موضوع رسیدگی کنند.

سیدمحمدی با  بیان اینکه متاسفانه برخی از کارمندان در ادارات به صورت جزیره ای عمل میکنند که نشان از ضعف مدیریت است، گفت:مسئولین در خدماترسانی به مردم باید تعجیل کنند.ضعف ادارات و مسئولین اجرایی است که اشرافیت لازم نسبت به زیرمجموعه خود ندارند.شخصاً در این خصوص پیگیر خواهم بود.

وی با بیان اینکه در خصوص مکاتبات فرمانداری انتظار است به موقع نسبت به مکاتبات پاسخ داده شود، گفت: ارزق عمومی و معیشت مردم دیگر موضوع مهم است.حضور و کنترل بر بازار اقدام لازمی است که متولیان امر باید به آن توجه داشته باشند؛ چرا که مردم در فشار اقتصادی هستند و بسیاری از گرانی ها به صورت کشوری است.

سیدمحمدی با بیان اینکه لازم است با گرانفروشی هایی که به صورت جهشی در حال انجام است برخورد شود، گفت: برخی از تخلفات عامدانه است این اطمینان خاطر باید در افکار عمومی مبنی بر کنترل و نظارت بر بازارتوسط  مسئولین ایجاد  و با متخلفین به جد برخورد شود.