اختصاصی/صفیر گیلان؛ اما متاسفانه مدت طولانی و ماههاست که کر کره آهنی ،درب های فلزی غیر برقی ، چهارچوب، دستگیره، قفل و خود مغازه در کمال تاسف بر قفلی بزرگ به زنجیر کشیده شده و هیچ مسئولی نیست که با چشم بینا این مشکل اصلی ورودی شهر فومن را ببیند و این آهن سرد نیز می رود تا بسان شن و ماسه در پروژه پل ورودی فومن(پل غیر همسطح) سالها خاک بخورد.

 اختصاصی/صفیر گیلان؛یکی از چالش هایی که امروز کسبه و بازارایان با آن مواجه هستند افزایش بی رویه و کمرشکن اجاره مغازه به ویژه در شهرهای کوچک مثل شهر فومن است، که کسبه بازار را با چالش های اساسی مواجه کرده و به توازن اقتصادی بازار صدمه زده است.

این روزها به دلیل عدم توانایی در تامین اجاره بهای سنگین شاهد تعطیلی برخی مغازه‌ها و نقل مکان تعدادی دیگر از کسبه به دیگر خیابان‌ها و یا مغازه‌های کوچکتر در شهر فومن هستیم.

اگر همین‌طور پیش برویم قطعاً اصنافی که سال‌ها در خیابان اصلی شهر یعنی خیابان امام فعالیت داشتند مجبور به نقل مکان به دیگر خیابان‌ها می‌شوند، زیرا توان ادامه کار را ندارند.

اما موضوع مشکل کسبه و بازار در شهر فومن  به همین جا ختم نمی شود و در ورودی شهر فومن که محل تردد بسیاری از مسافران از سراسر کشور است  پاخور در  مغازه های این مسیر ، سرعت گرفته و  خرید در مسیر اصلی ورودی شهر در کنار کاسبان کلوچه فومن یک امتیاز برای دیگر کاسبان و بازاریان است.

 اما متاسفانه مدت طولانی و ماههاست که کر کره آهنی ،درب های فلزی غیر برقی ، چهارچوب، دستگیره، قفل و خود مغازه در کمال تاسف بر قفلی بزرگ به زنجیر کشیده شده و هیچ مسئولی نیست که با چشم بینا این مشکل اصلی ورودی شهر فومن را ببیند و این آهن سرد نیز می رود تا بسان شن و ماسه در پروژه پل ورودی فومن(پل غیر همسطح) سالها خاک بخورد.

با این چالش که کاسبان و بازاریان و حتی سرمایه گذاران شهر درگیر آن هستند گفتگو کردیم با شهردار فومن تا علت را بیشتر بشناسیم و به نظر مخاطب برسانیم.

کاظم قربانی گشتی شهردار فومن در گفتگو با خبرنگار رسانه صفیر گیلان گفت: این مشکل برای ما نیز آزار دهنده است و ما دوست نداریم بر در مغازه های شهر قفل و زنجیر ببینیم چون این در اقتصاد شهرداری هم اثر گ

ذار است.

وی افزود:سر قفلی این مغازه ها که جنب کارخانه بزرگ چای فومنات قرار دارند  برای جناب مهند موسوی موسس کارخانه  چای فومنات است و مدتی است که بین صاحبان مغازه و مالک اختلافاتی ایجاد شده است.

شهردار فومن از پیگیری نماینده شهرداری در خصوص رفع این مشکل در ورودی شهر و در واقع ویترین اصلی شهر خبر داد و گفت: قرار شده تا مهندس موسوی این مغازه ها را تخریب و بازسازی کند و به هر صاحب ملک یک مغازه بدهد منتهی تا امروز این تفاهم بین طرفین ایجاد نشد و ما همچنان به درب بسته می خوریم.

قربانی ضمن تشکر از رسانه که در کنار شورا و شهرداری برای رفع مشکلات قلم می زنند گفت: ما از اینکه رسانه ها با ما همراه هستند خرسندیم و شورا و شهردار خالصانه در خدمت شهروندان هستند.

وی با بیان اینکه شما بعنوان انعکاس دهنده واقعیت ها در سازمان و ادارات برای بیان نقص و کم کاری ها ورود می کنید و بیان نقص و دادن راهکار سازنده آن مفید است ، تاکید کرد: شما در ارتقای سطح  فرهنگ شهروندی و ایجاد حس همدلی با شهروندان در کنار شهرداری یک نقطه امید هستید.

شهردار فومن ارتباط سازنده و پیگیری مواردی که شهردار و شورا با آن مواجه است را نیازمند رسانه ای شدن خواند و گفت: نیاز است تا حرف ها و بیان مشکلات و نیز عملکرد به گوش همگان برسد و این خواسته عمومی است.

و ی همدلی صمیمانه را نیاز مجموعه مدیریت شهری فومن در ساختن شهر خواند و گفت:ما همه ی مردم شهر را عضوی از اعضای شورا و شهروندان را یک شهردار می دانیم و باید مسیر سازندگی شهر را با هم طی کنیم.

قربانی شهر فومن را با جایگاه بزرگی که داشته معرفی نمود و گفت: امرو اگر کمی بی لطفی به این شهر شده حاصل سهل آنگاری و کم کاری ما بوده و باید با همدلی شاهد اتفاقات خوب باشیم تا شهر فومن به جایگاه خود برسد.

وی با تاکید بر اینکه بنده قصد شو و نمایش ندارم و تلاش می کنم سهل آنگاری ها را کمتر و زیر ساخت های آسیب دیده را همزمان با اقدامات روبنایی با  حرکت پر سرعت اصلاح کنم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه نیازمند تلنگر رسانه هستم گفت:من بچه همین شهرم  و با جان و دل برای شهر فومن  کار انجام می دهم و سعی در عمل دارم نه شعار دادن و دوست دارم شهروند این عمل را ببیند.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری