تاکنون ۸هزار و ۸۰۰ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق وارد مدار شده است.

صفیر گیلان/سخنگوی دولت با اشاره به بازدید میدانی روز گذشته رئیس‌جمهور از وزارت نیرو که چهاردهمین بازدید میدانی از وزارتخانه ها بود گفت: یکی از طرح‌هایی که در حاشیه این نظارت انجام شد، آغاز به کار ۴ هزار مگاوات برق خورشیدی بود که با نهایی شدن این طرح از ظرفیت کنونی ۱۱۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی می توانیم به ۵ هزار و ۱۰۰ مگاوات برسیم.

«علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت امروز در نشست خبری با اشاره به بازدید میدانی روز گذشته رئیس‌جمهور از وزارت نیرو که چهاردهمین بازدید میدانی از وزارتخانه ها بود، گفت: یکی از طرح‌هایی که در حاشیه این نظارت انجام شد، آغاز به کار ۴ هزار مگاوات برق خورشیدی بود که با نهایی شدن این طرح از ۱۱۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی می توانیم به ۵ هزار و ۱۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی برسیم.

بهادری جهرمی با بیان اینکه در دولت مردمی تاکنون ۸هزار و ۸۰۰ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق وارد مدار شده است، گفت: این یک رکورد محسوب می‌شود. در حوزه برق ۸۵ درصد از برق جدیدی که وارد مدار شده است به بخش تولید اختصاص یافته است. البته ضروری است در حوزه مصرف همکاری مردم و بخش خصوصی با دولت ادامه یابد.

دبیر هیئت دولت خاطرنشان کرد: ۴ هزار مگاوات افزایش تولید در انرژی پاک خواهیم داشت. وزارت نیرو در این دولت برنامه‌ریزی برای افزایش ده هزار مگاواتی را در دست اجرا دارد