عزیزی با بیان اینکه در مورد زباله سوز مواردی است که بنده بر روی آن حرف دارم، تاکید کرد: گیلان منطقه‌ای رطوبتی است و اگر دستگاه زباله سوزی که به توافق رسیدند به گیلان بیاید قطعا در کوتاه مدت فرسایشی خواهد شد و حتی از تهران خبرهایی که داریم بیشتر روزها زباله سوز تعطیل است.

صفیر گیلان؛مجید عزیزی در جلسه شورای شهرستان رشت که عصر روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور اعضای شوراهای بخش، شهرها و مدیران کل دفاتر امور روستایی و شهری استانداری برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده‌ای که مردم روستاها با آن روبرو هستند تغییر کاربری است، اظهار کرد: در روستاها یکی از راه‌های درآمد اخذ پروانه‌های ساخت و ساز است اما در برخی موارد شاهد اعمال سلیقه در تغییر کاربری زمین‌ها هستیم.

رئیس شورای شهرستان رشت از معضلات دیگر در شهرستان رشت را پسماند عنوان کرد و گفت: دپوی زباله در سراوان مردم آن منطقه را اذیت می‌کند، اقدامات زیادی در سراوان انجام شده است اما به این باور هستم‌ که ریجکت زباله هر چه بیشتر انجام شود به حل مشکل سراوان کمک زیادی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در مورد زباله سوز مواردی است که بنده بر روی آن حرف دارم، تاکید کرد: گیلان منطقه‌ای رطوبتی است و اگر دستگاه زباله سوزی که به توافق رسیدند به گیلان بیاید قطعا در کوتاه مدت فرسایشی خواهد شد و حتی از تهران خبرهایی که داریم بیشتر روزها زباله سوز تعطیل است.

رئیس شورای شهرستان رشت با ابرار تاسف در مورد وضعیت پسماند گفت: زباله‌ در سطح شهرها و روستاها دپو شده است و نیازمند سرعت بخشیدن و تعیین تکلیف سریع این موضوع است.

وی ادامه داد: از موارد و مشکلاتی که مردم با آن همراه هستند موضوع‌ عدم رعایت عدالت در توزیع منابع است؛ رشت یک سوم جمعیت گیلان را دارد و توزیع منابع و اعتبارات با توجه به جمعیت شهرستان‌ها صورت گیرد.