به گزارش صفیر گیلان؛بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری زمین لرزه هایی به بزرگی ۶.۱، ۵.۱، ۴ و ۴.۲ ریشتر تاکنون حوالی هجدک راور در شمال استان کرمان را لرزانده و این موضوع موجب شده که بسیاری از مردم در بیرون از منازل خود بسر ببرند.  زمین لرزه های هجدک با وجود فاصله ای […]

به گزارش صفیر گیلان؛بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری زمین لرزه هایی به بزرگی ۶.۱، ۵.۱، ۴ و ۴.۲ ریشتر تاکنون حوالی هجدک راور در شمال استان کرمان را لرزانده و این موضوع موجب شده که بسیاری از مردم در بیرون از منازل خود بسر ببرند.
 زمین لرزه های هجدک با وجود فاصله ای بیش از ۱۴۰ کیلومتر با کرمان، این شهر را نیز به شدت لرزاند.
تجربه های تلخ زلزله های بم و زلزله اخیر کرمانشاه به هراس و ترس مردم از این حوادث غیر مترقبه افزوده و این امر موجب شده که ماندن در خیابان ها و پارک ها را با وجود سرمای هوا به ماندن در منازل خود ترجیح دهند.
هراس از زمین لرزه در بین ساکنان آپارتمانها مشهودتر است و این امر موجب شده که ساکنان این واحدها با خودرو به سمت منازل همکف اقوام و مکان های امن حرکت کنند.
ازدحام در پمپ های بنزین و جایگاه های عرضه گاز CNG نیز به خوبی در سطح شهر کرمان مشهود است و تاکنون مشکلی در عرضه این فرآورده های سوختی وجود نداشته است.
با وجود اینکه پس لرزه های زمین لرزه صبح امروز هجدک ادامه دارد، مسئولان مربوطه و ستاد مدیریت بحران استان آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی را دارند.
ستاد مدیریت بحران استان کرمان در استانداری و فرمانداری راور تشکیل شده و موارد مربوطه در دست پیگیری است.
خوشبختانه تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است و فقط به برخی دیوارهای قدیمی در مناطق مختلف شهرستان راور خسارت وارد شده است .
زلزله ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر، هجدک کرمان را در ساعت ۶ صبح امروز (جمعه) لرزاند.
زلزله هجدک کرمان موجب مسدود شدن برخی راههای روستایی شد
همچنین فرماندار راور گفت: زلزله صبح امروز (جمعه) موجب مسدود شدن برخی راههای روستایی و فروریختن برخی دیوارهای ساختمانهای قدیمی در این شهرستان شده است.
محمدرضا میرصادقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زلزله صبح امروز هجدک کرمان خسارت جانی نداشته است.
وی اظهار کرد: تیم های ارزیاب در حال بررسی مناطق و روستاهای زلزله زده هجدک کرمان هستند.
وی با اشاره به تشکیل ستاد بحران در شهرستان راور اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ روستا و آبادی در منطقه هجدک راور وجود دارد.
زلزله ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر، هجدک کرمان را در ساعت ۶ صبح امروز (جمعه) لرزید.
روار در ۱۴۰کیلومتری شمال استان کرمان قرار دارد .
منبع: ایرنا