سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آخرین آمار بستری‌های کرونایی در گیلان، گفت: در حال حاضر ۳۵۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۰۳ نفر آنها در ۲۴ ساعت گذشته به این تعداد افزوده شدند.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛دکتر «فردین مهرابیان» امروز (چهارشنبه، ۲۱ مهر) در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به آخرین آمار بستری‌های کرونایی در گیلان، گفت: در حال حاضر ۳۵۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۰۳ نفر آنها در ۲۴ ساعت گذشته به این تعداد افزوده شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۷۲ بیمار کرونایی در بخش آی سی یوی بیمارستان‌های گیلان بستری هستند، افزود: ۹ بیمار بدحال هم امروز به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند.

وی از احتمال شیوع موج بعدی کرونا در این استان ابراز نگرانی کرد.

مهرابیان تصریح کرد: مردم علاوه بر واکسیناسیون باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را در اولویت قرار دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: رعایت دستورالعمل‌ها در استان ما به شدت پایین است و درصورتی که مردم مراعات نکنند باید منتظر موج جدید شیوع این ویروس مرگبار در گیلان باشیم.

وی اذعان کرد: برای پیشگیری از شروع موج دوباره کرونا باید علاوه بر واکسیناسیون از عادی انگاری پرهیز کرد و مسافرت‌های غیر ضروری را به زمان دیگری موکول کرد.