مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان ازعملیات اجرایی سالن بین المللی ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای امام علی (ع) رشت سال گذشته در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و با زیربنای ۸۳۰ مترمربع با استفاده از الگوی معماری سنتی گیلان و ورزش باستانی با برآورد اولیه ۱۶۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش صفیر گیلان؛ارسلان زارع استاندار گیلان به همراه مهندس اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و ورزش و جوانان گیلان و فرماندار رشت از روند اجرای پروژه زورخانه امام علی (ع) رشت بازدید نمود.

در ابتدای بازدید مهندس اکبرزاده مدیرکل بنیاد مسکن گزارش اجرای پروژه را تشریح نمود.

وی افزود: عملیات اجرایی سالن بین المللی ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای امام علی (ع) رشت سال گذشته در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و با زیربنای ۸۳۰ مترمربع با استفاده از الگوی معماری سنتی گیلان و ورزش باستانی با برآورد اولیه ۱۶۰ میلیارد ریال آغاز شد.

اکبرزاده گفت: این مجموعه دارای سالن اصلی با ظرفیت ۳۲۰ نفر، فضای اداری و مدیریت ورزش‌های باستانی و زورخانهای، سیستم سرمایش و گرمایش استاندارد و مدرن است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی پروژه گفت تا پایان سالجاری عملیات اجرایی ساخت پروژه به اتمام خواهد رسید.

در ادامه دکتر زارع با اشاره به پیشینه درخشان گیلان در ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای و پیشرو بودن استان در این بخش اظهار داشت: ثمرات این ورزش نه تنها در حوزه آمادگی و بهداشت جسمانی، بلکه به لحاظ روانی و اجتماعی، ارتقاء سطح اخلاقیات، منش و خلق و خوی پهلوانی در جامعه تاثیرگذار است.

وی به افزایش شمار جوانان علاقمند به ورزش‌های باستانی در گیلان طی سال‌های اخیر و نبود زورخانه ای با استانداردهای پذیرفته شده در استان اشاره و اضافه کرد: از این‌رو احداث زورخانه و مجموعه ای استاندارد، در مرکز استان ضرورت داشت که طبق مذاکرات با معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در جریان سفر به گیلان و نظر مساعد ایشان، تامین اعتبار برای اجرای این پروژه در مدت کوتاهی صورت گرفت.

استاندار گیلان با تقدیر از زحمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان گفت: پروژه مذکور تاکنون از لحاظ فنی و اجرا ، به‌خوبی پیش رفته و در زمره پروژه‌های مناسب این حوزه در کشور به شمار می آید.

https://gilan.bonyadmaskan.ir/DocLib/P848.jpg

https://gilan.bonyadmaskan.ir/DocLib/P847.jpg

https://gilan.bonyadmaskan.ir/DocLib/P849.jpg