مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بانوان ما در همه عرصه‌ها حضور فعالی دارند، گفت: حضور آنان نیز در ورزشگاه‌ها و تماشای مسابقات ورزشی نیز منعی ندارد اما باید شرایط و زیرساختها، مهیای این امر باشد.

وی که برای حضور در دومین جشنواره رسم جوانمردی در رشت حضور یافت، ادامه داد: بانوان جامعه ما بسیار فرهیخته هستند و حضور آنان در همه امور اجتماعی منشا خیر و برکت است؛ اما باید کرامت آنان برای حضور در ورزشگاه‌ها حفظ شود و به همین دلیل باید تلاش کنیم تا زیرساختهای لازم در ورزشگاه ها ایجاد شود.

وی افزود: از سوی دیگر حضور بانوان وضعیت بهتری را از لحاظ فرهنگی در ورزشگاه‌ها ایجاد کرده و موقعیتهای مناسبی حاصل شده اما این کافی نیست؛ باید تلاش کنیم تا حضور بانوان در همه ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی رشته‌های مجاز فراهم شود و این امر نیز با قدرت دنبال می‌شود.

تجلیل از ۷۰۰ باشگاه ورزشی در امور فرهنگی

مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان به برپایی دومین جشنواره رسم جوانمردی نیز اشاره و بیان کرد: در نخستین دوره این جشنواره از ورزشکارانی که منش پهلوانی داشتند، تجلیل شدند؛ اما در این دوره از باشگاه‌هایی که مسائل فرهنگی را بیشتر رعایت می کنند، تجلیل می شوند.

حجت الاسلام احدی اضافه کرد: در این راستا، ۷۰۰ باشگاه در سطح کشور در این جشنواره ملی انتخاب خواهند شد که امروز شاهد انتخاب و تجلیل از ۲۵ باشگاه ورزشی برتر در این حوزه در استان گیلان هستیم که این باشگاهها در حوزه‌های فرهنگی، تربیت مربیان، منش پهلوانی و همچنین سایر برنامه‌های فرهنگی فعالیت مناسب و بهتری دارند.

وی خاطرنشان کرد: البته پس از انتخاب و اعلام ۷۰۰ باشگاه ورزشی در حوزه بهترین عملکرد بخش فرهنگی، از بین این باشگاه‌ها نیز، ۱۵ باشگاه برتر در این حوزه در سطح کشور انتخاب و معرفی خواهند شد.

مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: البته در حوزه هوادران نیز برنامه های مفصلی برای باشگاه‌های مختلف ورزشی داریم و فعال سازی انجمن نیکوکاری جامعه ورزش ایران(نجوا) از دیگر برنامه‌های مهم این حوزه در وزارت ورزش و جوانان است که خوشبختانه در استان گیلان ورزشکاران معروف و باسابقه درخشانی در این انجمن حضور دارند.

در دومین جشنواره رسم جوانمردی که در زورخانه امام علی (ع) رشت برگزار شد، حجت الاسلام علی احدی مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان، ورزشکاران، روسای هیاتهای ورزشی و پیشکسوتان ورزش این استان حضور داشتند.

در پایان این جشنواره نیز، از ۲۵ باشگاه ورزشی برتر در حوزه فرهنگی با اهدای لوح و تندیس تجلیل شد و شرایط آزادسازی یک زندانی جامعه ورزش گیلان توسط انجمن نجوای این استان فراهم شد؛ همچنین یکسری لوازم ورزشی به مدرسه محل تحصیل سارا بهمنیار و فاطمه قاسمی ورزشکار و مربی تیم ملی کاراته در روستای دهسر آستانه اشرفیه اهداء شد.