اختصاصی صفیر گیلان؛همزمان با ۵ دی (روزملی ایمنی و کاهش اثرات بلایای طبیعی) عصر امروزچهارشنبه۵ دی ماه  به همت دانشگاه دامون و کانون خبرنگاران فومن در سالن اداره ارشاد اسلامی  شهرستان از امدادگران هلال_احمر شهرستان فومن که برای یافتن پیکر دوجوان مغروق شده در رودبارچیره خالصانه تلاش کرده بودند ، تقدیر شد . مهدی ولی […]

اختصاصی صفیر گیلان؛همزمان با ۵ دی (روزملی ایمنی و کاهش اثرات بلایای طبیعی) عصر امروزچهارشنبه۵ دی ماه  به همت دانشگاه دامون و کانون خبرنگاران فومن در سالن اداره ارشاد اسلامی  شهرستان از امدادگران هلال_احمر شهرستان فومن که برای یافتن پیکر دوجوان مغروق شده در رودبارچیره خالصانه تلاش کرده بودند ، تقدیر شد .
مهدی ولی پور با اشاره به تلفات جمعیتی سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفری در طی سالهای متمادی گفت:خانه های هلال بستری مناسب در راستای تحقق اهداف مدیریت بحران استان می باشد.

وی افزود: در همین راستا ایجاد ۵۰۰ خانه ی هلال در مراکز دهستانها و روستای های بالای ۲۰۰ خانوار نیز  در برنامه پنج ساله هلال احمر کمک به تحقق اهداف سازمانهای امدادی و کارگروههای امداد و نجات می باشد .
وی افزود : ایران جزو ده کشور حادثه خیز دنیا و ۵ کشور حادثه خیز آسیا می باشد که باید جهت مقابله با حوادث و سوانح وارتقای تاب آوری جامعه، گسترش آموزش را در همه اقشار نهادینه کنیم.
مدیر عامل هلال احمر گیلان بیان داشت : طبق پیش بینی سازمان ملل تا ۲۰ سال آینده خسارات ناشی از آسیب های اجتماعی بیشتر از حوادث طبیعی می باشد که این مسئله نیازمند آموزش همگانی ، گسترش مباحث امدادی ، شناخت تهدیدها و آمادگی در برابر حوادث احتمالی می باشد .
مهدی ولی پور با اشاره به افتتاح ۱۳۶ خانه هلال در مراکز دهستانها گفت : خانه های هلال جهت نفوذ در لایه های اجتماعی ، گسترش آموزش و ارتقای تاب آور ی جامعه نیازمند مشارکت دستگاههای اجرایی در اداره و فعال سازی خانه های هلال و تخصیص اعتبار مجموعه سیاستگذار استان می باشند.

وی امسال را سال هشدارهای هواشناسی خواند و گفت: ما با رودخانه های سیل خیز و دریای خزر  و گسل های فعال دومین استان خطر پذیر کشور هستیم.

مدیر عامل هلال احمر گیلان با اشاره به اینکه جمعیت هلال  احمر از بودجه دولتی برخوردار نیست گفت: این جمعیت فقط اعتماد مردم و خیران را دارد که نیاز است رسانه ها نیز در اطلاع رسانی در کنار ما باشند.

وی از جامعه رسانه ای خواست تا  با اطلاع رسانی بیشتر در کنار جمعیت باشند و نسبت به تبیین خطر پذیری استان برای افکار عمومی بیشتر ورود کنند.

پی نوشت؛مراسم تقدیر از امدادگران هلال احمر که در یافتن پیکر سجادحسن پور و امیرعباس شعبانزاده(دوجوان مغروق شده در حادثه ی اخیر رودبارچیره) خالصانه تلاش کردند ، باحضور مردم و مسولین شهرستان و استان برگزار شد.//زلیخا صفری