صفیر گیلان/زلیخا صفری؛نشست هم اندیشی خبرنگاران شهرستانهای فومن و شهرهای همجوار با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان و هیئت همراه ،فرماندار،نماینده پبش از ظهر امروز پنجشنبه در سال اجتماعات فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد. حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به این که  امروز بسیار خرسندم که در […]

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛نشست هم اندیشی خبرنگاران شهرستانهای فومن و شهرهای همجوار با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان و هیئت همراه ،فرماندار،نماینده پبش از ظهر امروز پنجشنبه در سال اجتماعات فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد.

حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به این که  امروز بسیار خرسندم که در جمع خبرنگاران شهرستان حضور دارم گفت:ما در جمع شما خبرنگاران مقید و پایبند به قوانین مطبوعات ،بلد بودن اصول حرفه ای خبرنگاری کم نداریم و امید داریم دیگر خبرنگاران نیز به این سلاح مجهز شوند.

ایشان صداقت،اخلاق مداری،سرعت و شهامت و شجاعت را از خبرنگاران حاضر خواستار شد و گفت: از شما می خواهم با رعایت همین قوانین در عرصه خبر و نقد با رعایت حرمت ها گام بردارید.

افتخاری با ابراز گله مندی از برخی فضاهای مجازی و  رسانه های آزاد شهرستان گفت: من از دکتر فاضلی خواستارم تا حرمت قلم آنانی را که حرمت بزرگان شهرم و مردمان شهر فومن را شکستند با منع فعالیت بشکند.

نماینده مردم فومن و شفت درمجلس با بیان اینکه  برخی خبرنگاران برای شهرستان ابرو گذاشته و با خبر در ساختار عمرانی و فرهنگی شهر فومن گام بر می دارند گفت: نمی دانم چرا عده ای برای خدشه دار کردن و تخریب من تمام توان خود  را بسیج کردند.

وی افزود: من خادم مردم شهرستانهای فومن و شفت هستم و نه با مادیات ،نه زور و نه مقام بلکه با اعتماد جوانان شهرم امدم و اعتقاد قلبی من اینکه اعتبار را فقط خدا می دهد و بس نه خلق خدا.

حجت الاسلام افتخاری به برخی پرده دری ها در فضای شهر فومن اشاره و افزود: کاش پشت پرده فقط از من می گفت  و من امروز لعن و نفرین می فرستم بر آنان که به قلم کثیف اسم شهر و مردمانم را بردند.

ایشان ضمن تقدیر از سپاه و پلیس فتا در جمع کردن عوامل این فضای آلوده گفت: افراد گم نامی که این فضا را  که حتک حرمت می کرد جمع کردند خوش نامند  و کاش این ابرو بران کمی شرم می کردند.

حجت الاسلام افتخاری با بیان اینکه من در حد توان  سوال خبرنگاران را گوش و جواب  می دهم گفت: انشاءالله  در کانون خبرنگاران و در مدیریت مجموعه خبرنگاران شهرستان شاهد فیلتری باشیم تا هر کس که توان دارد با جمیع اطلاعات قلم بزند.

افتخاری با اشاره به اینکه انانکه جایگاه نماینده شهرستان را به زیر سوال و متهم می کنند یا خبرنگار نیستند یا بی اطلاع و کم سواد و یا مغرض  و تابعه جریان خاص هستند گفت: این افراد در راستای تشویش اذهان عمومی با شایعه پراکنی گام بر می دارند که این گناه بزرگی است.

افتخاری ایجاد تشویش و شایعه پراکنی در فضای مجازی رسانه ها را یک آلودگی زیست محیطی خواند و گفت: نتیجه این کار زشتی و الودگی است.

ایشان با اشاره به اینکه فضای مجازی فضایی فرهنگی است گفت: کسانی که در این فضا ورود می کنند باید تعریف فرهنگ را بدانند و از کاربران فضای مجازی اطلاعاتی داشته  باشند .

نماینده فومن و شفت ضمن تشکر مجدد از حضور مدیر کل فرهنگ استان گیلان در فومن  که مدیر فاضل،باسواد،اهل قلم،محقق و پژوهشگر و اهل مطالعه است به عنوان متولی فرهنگ در گیلان خواست تا به عنوان متولی این حوزه به برخی بد اخلاقی ها در رانه ها ورود کنند.

وی اظهار کرد؛ مگر تمام شماها از روحانیون،پزشکان،مدیران و … راضی هستید  که فقط از ما می نویسید.

وی با ابراز تاسف از اینکه افراد  کانال پشت پرده که تنبیه شدند و این هرزه نویسان  که به ابرو و ناموس رحم نکردند  و من اگر جای آنها بودم از حجالت و شرم آب می شدم  امروز راست ،راست  در شهر راه می روند و دم از حمایت از مردم و جوانان می زنند .

ایشان در پایان خواستار شد تا با تعامل و همدلی بین رسانه های مجوزدار و رسمی شهرستان با نماینده و فرماندار و دیگر مسئولان شاهد روزهای خوش در عرصه رونق تولید گام برداریم

تهیه و تنطیم//زلیخا صفری