دکتر آبتین حیدرزاده،

سامانه ثبت نام واکسن کرونا در گیلان راه اندازی شد

  پرینت
سامانه ثبت نام واکسن کرونا در گیلان راه اندازی شد
شناسه خبر : 45018 | تاریخ انتشار : 20 اردیبهشت 1400 - 11:21 | 198 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

صفیر گیلان؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افتتاح سامانه ثبت نام واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت از ۱۸ اردیبهشت ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ دکتر آبتین حیدرزاده -معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این خصوص گفت : اطلاعات بیش از ۸۰ درصد از افراد که به مراکز درمانی مراجعه کرده اند در سامانه سیب ثبت شده است .در حال حاضر کارکنان برای تزریق واکسن ، طبق اطلاعات ثبت شده در سامانه سیب و براساس گروه سنی با افراد تماس می گیرند و نیازی به مراجعه حضوری و ثبت نام در سامانه ندارند .

دکتر حیدرزاده با اشاره به افتتاح سامانه ثبت نام واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت گفت: افرادی که اطلاعات آن ها در «سامانه سیب» ثبت نمی باشد می توانند از طریق سامانه وزارت بهداشت به آدرس ( Salamat.gov.ir) از منزل برای دریافت واکسن ثبت نام کنند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت، فعلا فقط متولدین سال ۱۳۲۰ و قبل آن امکان ثبت نام دارند.

وی در ارتباط با پیگیری برنامه واکسیناسیون کرونا اظهار داشت : به منظور زمان بندی و نوبت دهی تزریق واکسن کووید-۱۹ بر اساس سند ملی واکسیناسیون برای گروه های سنی اعلام شده، از طریق این درگاه نسبت به ثبت نام و درج کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود اقدام و در طی روزهای آینده، زمان و محل تزریق واکسن از طریق پیامک به تلفن های همراه ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: با افتتاح این سامانه و ثبت نام افراد برای دریافت واکسن، همکاران ما براساس اطلاعات ثبت شده در این سامانه طبق اولویت با آن ها تماس گرفته و زمان و مکان را اعلام می کنند. بنابراین نیاز به مراجعه حضوری افراد در مراکز بهداشتی و درمانی برای ثبت نام نیست.

دکتر حیدرزاده با اشاره به وجود مقدار کافی واکسن گفت: هموطنان مطمئن باشند که واکسیناسیون همه افراد انجام می‌شود و نوبت هیچکس از بین نمی رود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از هموطنانی که نخستین دُوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند،خواست تا مراقبت‌های بهداشتی را کماکان ادامه دهند و از حضور در تجمعات شلوغ خودداری کنند، چرا که ایمنی کامل دو هفته پس از دریافت دُوز دوم واکسن در بدن حاصل می‌شود.

برچسب ها
نوشته های مشابه
سخنرانی خلبان رحمانی در جمع نمازگزاران گیلانی در مصلی بزرگ رشت
جنگ رسانه‌ای تاثیرش بیش از جنگ موشک‌ها است
قدرت و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی پشتوانه بزرگ سیاسی برای سیاستمداران ما در کل جهان است
بازدید رییس کل دادگستری گیلان از تالاب و صدور دستورات مقتضی
مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان برگزار شد
جشنواره «مدرسه عشق»با اعتقاد به ظرفیت مردمی و اعتماد به جوانان به کار خود پایان داد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.