به گزارش صفیر گیلان،بر حسب اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید برف از بامداد جمعه ۲۹ بهمن و دستور استاندار محترم مبنی بر تشکیل ستادهای بحران شهرستان ها ، جلسه ستاد بحران شهرستان املش نیز  با حضور  یونس محمودی فرماندار شهرستان املش بلافاصله دستور تشکیل جلسه ستاد بحران را صادر و جلسه با حضور […]

به گزارش صفیر گیلان،بر حسب اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید برف از بامداد جمعه ۲۹ بهمن و دستور استاندار محترم مبنی بر تشکیل ستادهای بحران شهرستان ها ، جلسه ستاد بحران شهرستان املش نیز  با حضور  یونس محمودی فرماندار شهرستان املش بلافاصله دستور تشکیل جلسه ستاد بحران را صادر و جلسه با حضور تمامی اعضاء رأس  تشکیل و تمامی اقدامات پیشگیرانه انجام و کلیه تمهیدات اندیشیده شد.
در این نشست  فرماندار بهمراه مدیران ستادی و همکاران فرمانداری از غروب پنجشنبه در حالت کاملا” آماده باش قرار داشته و در محل( ستاد) فرمانداری حضور داشته باشند.پیرو جلسه صدرالاشاره مقرر شد بخشی از ماشین آلات و خودروهای راهداری ، راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن ، و بخش خصوصی در جلوی فرمانداری مستقر تا در موقع لزوم از آنها بهره برداری گردد.
همچنین بخشداران مرکزی و رانکوه نیز هم اکنون در آماده باش کامل قرار دارند و پیرو جلسات مستقل با دهیاران و شوراهای روستاهای تابعه کلیه تمهیدات در روستاها و دو بخش مذکور اندیشیده شده تا مردم روستاها در آرامش و آسایش کامل قرار داشته باشند.
باطلاع شهروندان املشی نیز میرساند ستاد مدیریت بحران شهرستان همه اقدامات لازم را در جهت مدیریت بحران و کاهش احتمالی خسارات مربوط به بارش برف آتی انجام داده و همه هماهنگی ها صورت پذیرفته است لذا جای هیچگونه نگرانی در شهرستان املش وجود ندارد.
توصیه میشود با توجه به بارش سنگین برف و یخبندان شدید از روزهای شنبه تا دوشنبه تمامی کنتورهای آب را با گونی یا پارچه های گرم پوشانده تا سبب ترکیدگی کنتور آب نشود و خانواده های محترم دچار مشکل نشوند.
توصیه دیگر اینکه شهروندان حتی المقدور در ایام و روزهای برفی از خودروهای شخصی در جهت تردد بین شهری و برون شهری استفاده نکنند و در صورت استفاده ضروری زنجیر چرخ بهمراه داشته باشند.
توصیه میشود شهروندان گرامی خودروهای خود را داخل شهر پارک نکنند تا در زمان بارش برف و پس از آن خوروهای امدادی و کمک رسان دچار مشکل نشوند.
توصیه میشود با توجه به سنگینی بارش برف و احتمال ولو ضعیف قطعی گاز شهروندان و روستاییان عزیز وسایل گرمایشی جایگزین تهیه و در منزل نگهداری نمایند تا در زمان لزوم از آنها بهره برداری نمایند.
توصیه فرماندار محترم شهرستان به شهروندان و روستائیان گرامی اینست که حتی المقدور از استفاده بیش از حد گاز خودداری و از اسراف پرهیز نمایند تا خدای ناکرده در این ایام با کمبود یا قطعی گاز مواجه نباشیم.