صفیر گیلان؛ نماینده ولی ققیه در گیلان تاکید کرد: رسانه تلاش کند تا آنچه می گوید بر مدار واقعیات عینی ،کاربردی و ارزش محتوایی باشد زیرا هر کلمه ای که از دهان خارج می شود انسان باید پاسخگو باشد.

اختصاصی/صفیرگیلان؛ آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۱۱ دی ماه) در  نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه گیلان به نقل از امام علی (ع) گفت: سخن و حرف در گروه اندیشه  رسانه است و زمانی که دهان گشودین این حرف در گروه کلام خود است  و تا سخن جاری نشد شما امیر سخن هستید ولی وقتی سخن بر زبان جاری شد حرف امیر شما است و شما را به شدت درگیر خود می کند.

 نماینده ولی ققیه در گیلان تاکید کرد: رسانه تلاش کند تا آنچه می گوید بر مدار واقعیات عینی ،کاربردی و ارزش محتوایی باشد زیرا هر کلمه ای که از دهان خارج می شود انسان باید پاسخگو باشد.

وی به نقل از روایتی از امام علی (ع) گفت: آنچه نمی دانیم نگوییم و هر آنچه می دانیم  هم نباید به راحتی گفته شود. 

 

فلاحتی تاکید کرد: باید در گفتار دقت کنیم تا یاس و آزردگی ایجاد نشود  زیرا خداوند واجباتی را بر چشم،گوش و زبان دارد که انسانها باید بیشتر دقت کنند.

 نماینده ولی ققیه در گیلان در جمع مدیران پایگاههای خبری  و تحلیلی و روزنامه ها و خبرنگاران گفت: شما امروز در ابتدای جلسه مطالبی را در غالب سوال و گفتگو مطرح نمودین که برخی به بنده مربوط می شود و برخی دیگر را مسئولان اجرایی باید پاسخگو باشند  زیرا بنده نه اجرایی هستم و نه مسئول اقتصادی بلکه نظارت می کنم و لازم باشد تذکر می دهم.

وی افزود: من در توانم هر آنچه هست به مدیران تذکر خواهم داد وامیدوارم مسئولان اجرایی  استان مطالبات به حق رسانه را ببینند و پاسخگو باشند.

فلاحتی از اهالی رسانه ای گیلان خواست تا به شکل دقیق و ظریف امور جامعه را رصد و بنگرند و بعد بنویسند زیرا هر نوشته اگر به طور یقین ذره ای به دور از حقیقت باشد جامعه را به سمت ناامیدی و انزوا می برد.

***رسانه ها به سازمان و یا ادارات وابسته نباشند

در ابتدای این نشست صمیمی که بیش از دو ساعت به طول انجامید، الباد مدیر روابط عمومی دفتر آیت الله فلاحتی رسالت خبرنگاران را رسالت خطیر خواند و گفت:رسالت و ویژگی خبرنگار متعهد در نشر خبر شامل صداقت ،واقعیت نگاری،امید آفرینی و… است.

وی تصریح کرد: خبرنگار باید به رویدادها توجه عمیق داشته و نا امیدی را القاء نکند زیرا توجه به نیاز های مردمی ،حق جویی و مطالبه گری وظیفه رسانه هاست.

الباد خواستار شد تا رسانه به سازمان و یا اداره ای وابسته نباشد و  مرز انتقاد و نقد ها را مشخص کند زیرا با مشخص شدن این مرز ها،خبر برای مخاطب جذابیت ایجاد می کند.

در این نشست هم اندیشی  بیش از۱۷ مدیر رسانه و خبرنگار مسائل و مشکلات روز گیلان را که از پسماند و سروان تا ضعف کاری ادارات و بانک ها و شرکت های تولیدی و صنعتی ، مشکلات فرهنگی گیلان،مشکلات منابع طبیعی،مشکلات شهرداریها،مشکلات معیشت و …. را مطرح نمودند  که در پایان آیت الله فلاحتی پاسخ برخی از مطالب را مطرح نمودند.

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری