صفیر گیلان،نشست شورای اداری شهرستان شفت در حالی برگزار شد که مدیران ارشد استانی ، کاظم لطفی مدیرعامل آب منطقه ای و علیرضا شعبان نژاد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز  در جلسه چند ساعته برای اهمیت داشتن برخی مشکلات و مسائل شهرستان حضور یافتند.  فرماندار شفت در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن میلاد […]

صفیر گیلان،نشست شورای اداری شهرستان شفت در حالی برگزار شد که مدیران ارشد استانی ، کاظم لطفی مدیرعامل آب منطقه ای و علیرضا شعبان نژاد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز  در جلسه چند ساعته برای اهمیت داشتن برخی مشکلات و مسائل شهرستان حضور یافتند.

 فرماندار شفت در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن میلاد دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه(س) پیشاپیش روز زن و مادر را تبریک گفت و افزود : از تلاش های یک ساله مدیران خدمتگزار  علارغم کمبودها و مشکلات مالی قدردانی می کنم و امروز این اخرین جلسه شورای اداری شهرستان است .

محسنی با اشاره به  اینکه برگزاری شکوهمند انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از رویدادهای  مهم سال ۹۶ بودگفت : بیش از ۹۵ در صد از مردم شهرستان شفت با وجود همه مشکلات و مطالبات پای صندوق های رای حاضر شد و در ۲۲ بهمن نیز یک راهپیمایی تماشایی را به نمایش گذاشتند و در حادثه کرمانشاه و سقوط هواپیما و حادثه سانچی نیز ما شاهد حضور مردمی بودیم .

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه سال  ۹۶ سال پرباری  بوداظهار کرد:  تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال یکی از دغدغه های دولت دکتر روحانی بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات طرح رونق تولید به صنعتگران و تولید کنندگان اهدا شد افزود : یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان نیز به مشاغل خانگی اختصاص یافت و در سال ۹۷  نیز دولت در قالب طرح کارا بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۸۲۷ میلیون تومان تسهیلات کم بهره برای  مشاغل پایدار روستایی و عشایری در شهرستان شفت در نظر گرفته است.

محسنی با اشاره به اینکه مدیران باید علارغم تکریم به ارباب رجوع قدرت قوی کاری داشته باشند گفت: من با مدیرانی که قوی هستند ولی تکریم به ارباب رجوع را رعایت نمی کنند برخورد می کنم..

نماینده دولت تدبیر و امید با بیان اینکه شفت ۱۴ هزار و ۳۳۶ هکتار اراضی شالی  دارد که سالانه ۶۷ هزار تن شلتوک برنج از آن استحصال و بالغ بر ۴۰ هزار تن برنج سفید در این شهرستان تولید می شود افزود : شهرستان شفت چهارمین تولید کننده برنج در گیلان است و در بخش  ارباب رجوع از ظرفیت های بالایی برخوردار است .

فرماندار شفت به برخی عقب ماندگی ها که دولت با آن مواجه است اشاره و افزود: این عقب ماندگی و خرابی ها و کم کاریها از گذشته بوده و ما با همت مدیران شهرستان در صدد کاهش این کمبودها در شهرستان هستیم و این رویه استمرار خواهد داشت..

فرماندار شفت قبل از ورود به مشکلات اب کشاورزی در شهرستان شفت خطاب به مهندس لطفی گفت: اگر چه دیر آمدی ولی امیدوارم با دست پر آمده باشی گفت: ظرفیت شهرستان در کشاورزی است و مدیریت آب در کشاورزی مهمترین نگاه ماست.

وی بر ساماندهی سردهنه های رودخانه ها برای تامین آب کشاورزی شالیزارها تاکید کرد و افزود : نهر سونگ بالغ بر ۲ هزار هکتار از راضی را آبیاری می کند و نیازمند مساعدت مدیرکل آب منطقه ای گیلان است  و درباره نهر خانم جوب نیز مکاتبات متعددی انجام  گرفته است .

وی به مشکلات سردهنه های داکله سرا ، بیجارسر و صیقلان نیز اشاره و در ادامه خواستار تسریع در عملیات اجرایی سده نهزم برای سال زراعی جدید شد .

فرماندار شفت با بیان اینکه وسعت آببندان های کلاچ خندان۱۷  هکتار و شیخ محله۲۵ هکتار و ملاسرا ۱۴ هکتار نصیر محله  و ۱۲ هکتاری نصیرمحله ضمن تامین آب کشاورزی می تواند حاشیه آببندان بستر مناسبی برای توسعه گردشگری باشد و اگذاری لایروبی برخی از این آببندان ها به بخش خصوصی باید استمرار داشته باشد .

وی وضعیت سد لاسک را قصه ی پرغصه مردم شفت به ویژه روستاییان محدوده احداث پروژه برشمرد و افزود : تعیین تکلیف سد لاسک مطالبه عمومی مردم این شهرستان است  زیرا بیش از ۱۳ روستا در مسیر سد لاسک از نعمت گاز محرومند.

وی با بیان اینکه چاه های آب در روستاهای خمیران ، تالش محله ، تکرم ، کوزان و لاقان نیازمند تجهیز و اصلاح است افزود : بهسازی و نوسازی ایستگاه های پمپاژ آب در روستاهای نوده پسیخان ، تازه آباد پسیخان ، کوزان ، کاظم آباد ، گوراب لیشاوندان و بیجارسر یکی از درخواست های مردم و مسوولین محلی است و جهاد کشاورزی باید این مشکلات را پیگیری کند.

نماینده دولت تدبیر و امید گفت:شما قبل از آغاز جلسه با ، نماینده مردم فومن وشفت در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل آب منطقه ای گیلان از روستای چوبر و نهزم بازدید کردید و در مسیر راه انباشت مصالح را در رودخانه ها دیدید و این در حالی است که ما در شهرستان دچار مشکلات راه هستیم و عدم برداشت مصالح مشکل اصلی شهرداران و شوراهاست   . 

فرماندار شفت خواستار شد تا در چهارچوب قلانون  این مشکل برداشت مصالح از رودخانه ها برای رفع مشکلات راهها  اجرایی شود.

محسنی از راه و شهرسازی خواست تا برای رفع مشکلات راههای مواصلاتی شهرستان  که وضعیت خوبی ندارند زود تر ورود کند.