صفیر گیلان؛مهمان پرست با انتقاد از چالش‌های ایجاد شده در حوزه محیط زیست گیلان اضافه کرد: بر اساس داده‌های آماری روزانه ۶۰۰ هزار لیتر شیرابه از پسماند سراوان وارد سفره‌های زمینی گیلان می‌شود.

صفیر گیلان؛رامین مهمان پرست در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در همه ابعاد تعیین کننده است و این مهم در انتخابات هم صدق می‌کند.

وی با بیان اینکه اصالتاً اهل گیلان و شهرستان فومن هستم، افزود: افتخار می‌کنم که فرزند سرزمین گیل و دیلم هستم.

نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی در رشت و خمام با بیان اینکه دوران انقلاب خدمات زیادی در حوزه‌های مختلف ارائه دادیم، گفت: نخستین دوره آموزش نظامی در دانشگاه صنعتی شریف را در اوایل انقلاب راه اندازی کردیم.

مهمان پرست با اشاره به از هم گسیختگی نظام آموزشی در اوایل انقلاب بیان کرد: برای سامان بخشی نظام آموزشی در دوران ابتدایی انقلاب با راه اندازی یک مدرسه کارها پیگیری شد.

وی با اشاره به اینکه از جنس رسانه هستم، افزود: مسؤولیت بخشی از صفحات روزنامه رسالت در دوران جنگ تحمیلی بر عهده بنده بود.

این فعال سیاسی و رسانه‌ای گیلان که در سال ۶۶ وارد وزارت خارجه شده است، می‌گوید: اهمیت کار در وزارت خارجه بنده را به سمت این بخش سوق داد و همزمان با انجام سایر کارها، مسؤولیت نهضت‌های آزادی بخش را بر عهده گرفتم.

مهمان پرست با اشاره به مسوولیت‌های مختلفش در وزارت خارجه اضافه کرد: دورانی که سخنگوی وزارت خارجه بودم روزهای خوبی را با اصحاب رسانه و خبرنگاران سپری کردم.

وی با اشاره به جراحی اقتصادی در لهستان افزود: تجربه خوب لهستان در حوزه فعالیت‌های اقتصادی می‌تواند برای کشورها درس باشد.

سخنگوی سابق وزارت خارجه با بیان اینکه برای نجات اقتصاد کشور باید از تجارب دیگر کشورها بهره بگیریم، گفت: ایران در روابط و سیاست خارجی برنامه محور عمل نکرده است.

مهمان پرست با بیان اینکه نگاه به دیپلماسی اقتصادی در کلان باید تغییر کند، اضافه کرد: بهره گیری از تجارب و دستاوردهای برنامه محورانه در حوزه اقتصادی مورد تاکید است.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در بخش کشاورزی گیلان افزود: برای نجات بخش کشاورزی گیلان باید از تجربه اندوزی دیگر کشورها بهره بگیریم.

سخنگوی سابق وزارت خارجه با تاکید بر لزوم هم پوشانی دستگاه‌های حوزه اقتصادی و معیشتی بیان کرد: حل مشکلات اقتصادی و معیشتی گیلان با ایجاد وحدت رویه و همدلی صورت می‌گیرد.

مهمان پرست با انتقاد از چالش‌های ایجاد شده در حوزه محیط زیست گیلان اضافه کرد: بر اساس داده‌های آماری روزانه ۶۰۰ هزار لیتر شیرابه از پسماند سراوان وارد سفره‌های زمینی گیلان می‌شود.

وی با بیان اینکه زندگی مردم بر اثر سو مدیریت پسماند به خطر افتاده است، افزود: مردم گیلان و رشت سال‌ها چوب سو مدیریت و بی برنامگی برخی مسؤولان را می‌خورند و پسماند سراوان نمونه بارزی از این بی‌برنامگی ها است.

این داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در رشت و خمام با اشاره به آلودگی‌های دو رودخانه زرجوب و گوهررود بیان کرد: رودخانه‌های آلوده رشت شهروندان را به ستوه آورده است.

مهمان پرست با بیان اینکه مشکل رودخانه‌های آلوده رشت قابل حل است، گفت: می‌توان با جذب سرمایه گذاار توانمند و برنامه محور از تهدید آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود، فرصت گردشگری ساخت.

وی با اشاره به شرایط کشاورزی در قزاقستان افزود: ۹۰ درصد کشاورزی در قزاقستان دیم است و در این کشور بیش از ۲۰ میلیون غلات تولید می‌شود.

گیلان شاهراه تجاری و اقتصادی قزاقستان با دیگر کشورها

سفیر سابق ایران قزاقستان با اشاره به آمادگی و استقبال این کشور از تبادل تجاری و ترانزیتی با ایران بیان کرد: قزاقستان برای ارتباط تجاری با دنیا دنبال ترانزیت با ایران از طریق گیلان است و اگر این مهم رقم بخورد بسیاری مشکلات اقتصادی و معیشتی حل می‌شود.

مهمان پرست با اشاره به نگاه روابط تجاری قزاقستان با ایران از طریق گیلان بیان کرد: گیلان شاهراه تجاری و اقتصادی قزاقستان با دیگر کشورها تلقی می‌شود.
وی با انتقاد از ظرفیت مغفول مانده منطقه آزاد انزلی افزود: منطقه آزاد انزلی می‌تواند به نقطه طلایی دیپلماسی اقتصادی ایران تبدیل شود.

سخنگوی سابق وزارت خارجه با بیان اینکه گیلان در بخش برخورداری بسیاری از شاخص‌ها عقب است، گفت: عدم وحدت در بین مجمع نمایندگان موجب عقب ماندگی گیلان شده است.

مهمان پرست با تاکید بر لزوم تقویت وحدت رویه بین نمایندگان بیان کرد: همدلی و وحدت رویه‌ای برای جذب اعتبارات و امتیازات از سوی نمایندگان گیلان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آسفالت کردن وظیفه نماینده نیست، افزود: مدیران ضعیف و ناکارامد زاییده نماینده ضعیف است.

این نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی در رشت و خمام با بیان اینکه دیپلماسی پارلمانی در مجلس مغفول مانده است، گفت: در کنار فعال سازی دیپلماسی پارلمانی، باید دیپلماسی اقتصادی هم از سوی پیگیری و دنبال شود.

مهمان پرست با دعوت مردم، سلایق و اندیشه‌ها برای حضور در انتخابات پیش رو بیان کرد: بی تفاوتی در انتخابات به ضرر گیلان و رشت است.

وی با بیان اینکه باید بازی تکراری در انتخابات گیلان تمام می‌شود، افزود: مردم با کمک رسانه‌ها و با حضور آگاهانه و انتخاب هوشمندانه شأن می‌توانند بازی تکراری را در گیلان به بزنند.

این فعال سیاسی و رسانه‌ای گیلان با اشاره به برخی پول پاشی ها در جریان انتخابات بیان کرد: برخی‌ها با پول پاشی ها و آرای کثیف دنبال استمرار بازی تکراری در گیلان هستند.