حامد دائمی با بیان اینکه سهمیه گیلان برای صدور سند در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۶ هزار برگ سند است که امیدواریم امسال نیز همچون سال گذشته فراتر از سهمیه استان صدور سند انجام شود.اظهار کرد: شهرستان املش در صدور سند در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت رتبه اول را دارد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ مدیر کل بنیاد مسکن استان در آیین تحویل ۱۶۰هزار جلد سند روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت با محوریت شهرستان املش، گفت: شهرستان املش نسبت ۱۷ شهرستان استان در صدور سند در شهرها و روستا رتبه اول را دارد که تقریبا ۲۰۰ درصد از سهمیه تخصیص داده شده را محقق کرد.

حامد دائمی با اشاره با اینکه نهضت صدور سند همچنان ادامه دارد، یادآور شد: در دهه فجر سال گذشته بالغ بر ۱۵۸ هزار و ۵۰۰ جلد سند روستایی به مردم تحویل داده شد و در دوماهه پایانی سال گذشته با همکاری ثبت و اسناد توانستیم ۱۵۰۰ جلد سند دیگر آماده کنیم و تحویل صاحبانشان داده خواهد شد.

وی افزود: سهمیه گیلان برای صدور سند در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۶ هزار برگ سند است که امیدواریم امسال نیز همچون سال گذشته فراتر از سهمیه استان صدور سند انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان گفت: از اقدامات مهمی که امسال بنیاد مسکن پیگیر آن خواهد بود ماده ۴ در تثبیت مالکیت است.

وی در مورد نهضت مسکن روستایی گفت: سهمیه گیلان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بالغ بر ۹ هزار واحد بود که تا الان بیش از ۹ هزار ۶۳۹ متقاضی شناسایی و به بانک‌های عامل معرفی شدند و ۸ هزار واحد عملیات اجرایی آغاز شد.

دائمی افزود: از محل حساب ۱۰۰ نیز ۲۴۱۴ واحد مسکن روستایی را تحویل خواهیم داد.

وی در مورد قیر رایگان به روستاییان نیز اظهار کرد: در سال گذشته ۱۴۱ میلیارد در ۱۰۵ روستا تعریف پروژه شده است و برای سال جدید نیز ۱۹۶ میلیارد اعتبار قیر گرفته شده است.

دائمی در مورد اجرای طرح هادی گفت: در اجرای طرح هادی شاخص ما ۵۲ درصد است که نسبت به پایان سال ۱۴۰۰ که ۴۷ درصد بود توانستیم ۵ درصد افزایش در اجرای طرح هادی داشته باشیم و در مقام‌سازی مسکن روستایی ۵۷ درصد است که ۶ درصد نسبت به شاخص کشوری استان گیلان بالاتر است.