به گزارش صفیر گیلان، جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان شفت به ریاست محسنی فرماندار و با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، پیش از ظهر امروز در سالن میرزای شفتی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد. رضا علیزاده در این نشست با ابراز خرسندی از توسعه گردشگری طی سالهای اخیر، […]

به گزارش صفیر گیلان، جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان شفت به ریاست محسنی فرماندار و با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، پیش از ظهر امروز در سالن میرزای شفتی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

رضا علیزاده در این نشست با ابراز خرسندی از توسعه گردشگری طی سالهای اخیر، به تشریح فعالیت های زیربنایی در حوزه گردشگری گیلان پرداخت و گفت: با سیاست های دولت تدبیر و امید و دیپلماسی موفق آن؛ گفتگوی تمدن ها ،آشتی با دنیا و نیز رشد قابل اتکا گردشگری در کشور حاصل شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به اینکه با عنایت دولت تدبیر و امید  زمینه توسعه گردشگری در گیلان  را شاهد بودیم گفت:این تدابیر موجبات به چرخش در آمدن چرخ دنده های این صنعت را فراهم نمود و به موازات تسریع در فراهم نمودن زیرساختها ، امروز شاهد رشد روساختها می باشیم .

این مسئول با بیان اینکه در زمان شروع فعالیت دولت تدبیر و امید تنها ۱۴۵واحد اقامتی و پذیرایی در گیلان فعالیت داشتند و این رقم امروز ۱۷۴۵ واحد رسیده است،خاطرنشان کرد: شمار تخت های اماکن اقامتی نیز از ۱۷هزار به ۲۴ هزار تخت رسیده است.

علیزاده همچنین از افزایش تعداد هنرمندان فعال در استان از رقم ۱۷هزار به ۲۱هزار نفر طی فعالیت دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود: در بخش کارگاه صنایع دستی نیز شاهد افزایش تعداد این اماکن از۴۴ واحد به ۹۰واحد هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به مقوله سفر بعنوان راهکاری برای توسعه گردشگری و پیشرفت اقتصادی اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد ورود گردشگران در طول سال به ویژه ایام نوروز در استان گیلان مشاغل خدماتی بسیاری برای گردشگران بوجود می آید که با برنامه ریزی و ارائه تسهیلات مناسب می توان اینگونه مشاغل فصلی را به صورت دائم و مناسب تبدیل کرد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان بر لزوم استقبال بی نظیر از گردشگران در جهت لذت بردن آنان از سفر به این استان و استمرار برای برگشت مجدد در ایام آتی بیان داشت: نوروز فرصتی خوبی برای انتشار فرهنگ و آیین اصیل هر شهرستان از جمله شهرستان  شفت است.

علیزاده با بیان اینکه مسیر جنگلی و سرسبزی شهرستان شفت چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند به جاذبه های گردشگری این شهرستان اشاره کرد و گفت: بقعه ی امام زاده ابراهیم (ع) بعنوان جاذبه طبیعی-مذهبی مقصد اول گردشگران شهرستان شفت است.

این مسئول با بیان اینکه نوروز فرصت خوبی برای معرفی شهرستان شفت و ایجاد اشتغال برای بومیان این منطقه است؛ از مدیران دستگاه های خدمات رسان خواست تا در فرصت باقیمانده به نوروز زمینه حضور گردشگران را فراهم نمایند.

وی تاکید کرد: در نوروز امسال با استفاده از تجربیات گذشته و توان و ظرفیت موجود شهرستان، امکانات مناسبی برای مسافران نوروزی فراهم شود.

علیزاده بر ضرورت نصب تابلوهای معرفی کننده مناطق گردشگری شهرستان، ایستگاه اطلاع رسانی نوروزی،بهسازی، مرمت و متنوع نمودن فضای سبز شهرستان توسط شهرداری تاکید کرد و گفت: نظافت و پاکسازی معابر عمومی و داشتن فضای سبز چشم نواز یکی از دلایل جذب گردشگر است.

وی، با اشاره به تنظیم بازار و مقابله باگرانفروشی و کم فروشی در ایام تعطیلات نوروزی خواستار تشدید بازرسی بر اصناف و واحدهای تولیدی شد و براندیشیدن تمهیدات لازم برای اسکان آنها تاکید کرد.

این مسئول صله رحم در ایام نوروز را امری مهم تلقی کرد و بیان داشت: غبار روبی از مزار شهدا و بازدید از خانواده های آنان به ویژه شهدای مدافع حرم در راس امور قرار گیرد.

دبیرستاد اجرایی خدمات سفر گیلان توانمندی های اعضای تشکلهای مردم نهاد مرتبط با حوزه های گردشگری و صنایع دستی را بسیار اثرگذار خواند و افزود:  این افراد جلوه های فرهنگی استان را به بهترین شکل به نمایش گذاشتند و موجبات خرسندی گردشگران را فراهم می سازند.