به گزارش صفیر گیلان، علی درجانی در جلسه کشاورزی استان گفت: به همت شالیکاران تا امروز ۹۲هزار هکتار معادل ۴۰ درصد از شالیزارهای گیلان با استفاده از آب بارندگی‌ها شخم زده شد. وی افزود: شخم این شالیزارها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد بیشتر است. درجانی با اشاه به اینکه بهره‌گیری از […]

به گزارش صفیر گیلان، علی درجانی در جلسه کشاورزی استان گفت: به همت شالیکاران تا امروز ۹۲هزار هکتار معادل ۴۰ درصد از شالیزارهای گیلان با استفاده از آب بارندگی‌ها شخم زده شد.

وی افزود: شخم این شالیزارها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد بیشتر است.

درجانی با اشاه به اینکه بهره‌گیری از آب باران موجب کاهش مصرف آب و در مجموع کاهش هزینه تمام شده تولید برنج می‌‌شود، ادامه داد: با توجه به بارش‌های اخیر و مناسب‌بودن شرایط جوی کشاورزان هرچه سریعتر شالیزارهایشان را شخم بزنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان‌کرد: از بین رفتن مکان‌های زادآوری آفت کرم ساقه‌خوار برنج، استفاده بهینه از آب بارندگی‌ها و استفاده بهینه از وقت از مزایای شخم اول زودهنگام و زمستانه شالیزارهاست.

صالح محمدی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گیلان هم از توزیع بیش از ۳۵ هزار تن کود شیمیایی مورد نیاز شالیکاران در کارگزاری‌های رسمی این شرکت، تعاونی‌های روستایی و بخش خصوصی خبر داد.

وی از کشاورزان خواست برای جلوگیری از ایجاد بازار دلالان و افزایش قیمت کود شیمیایی، این نهاده دامی را هر چه زودتر بگیرند و به روزهای پایانی موکول نکنند.