صفیر گیلان؛ علی باستی رییس پارک علم و فناوری گیلان، در جلسه امضاء تفاهم نامه پارک علم و فناوری گیلان با “شرکت الکتریک ایران- رشت” گفت: این شرکت  با استفاده از محصولات تولیدی مبتنی بر دانش و تولیدات فناورانه و دانش بنیان می تواند از تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری گیلان بهره مند شود.

 به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان ، علی بایستی با اشاره به پرداخت ١٢ میلیارد تومان تسهیلات از سوی صندوق پژوهش و فناوری گیلان به شرکت های دانش بنیان استان در سال گذشته اظهار داشت: این شرکت نیز با استفاده از محصولات تولیدی مبتنی بر دانش و تولیدات فناورانه و دانش بنیان می تواند از تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری گیلان بهره مند شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رسالت ها و ماموریت های پارک علم و فناوری، ارتقاء فناوری و کمک به رفع مشکلات استان و کشور است.

رییس پارک علم و فناوری گیلان ضمن قدردانی از نگاه مدیر عامل شرکت الکتریک ایران رشت به حوزه دانش بنیان افزود: صنعتی که اکنون ۶۰ سال از قدمت آن می گذرد برای آغازی دوباره باید به فناوری ها و دانش روز تجهیز شود و از جوانان خلاق بهره گیرد.

مدیرعامل شرکت الکتریک ایران رشت نیز در این جلسه گفت: این شرکت با قدمتی ۶۰ ساله پس از احاله توسط قوه قضاییه به صندوق بازنشستگی کشور برگشت و بر اساس دستور مدیر عامل این صندوق، این شرکت مجدد راه اندازی خواهد شد و در سایت فعلی شهر صنعتی رشت آغاز به کار می کند.

امیدوار تجریشی با بیان اینکه محصولات این شرکت در حوزه صنایع برق و الکترونیکی بوده افزود: این صنایع نیازمند فناوری ها و به روز شدن است بنابراین پارک علم و فناوری در تحقق این مهم موثر و کمک کننده است.

وی با بیان اینکه فاز نخست این شرکت ٣٠ تا ۵۰ روز آینده راه اندازی می شود، اظهار داشت: در فاز اول تولید و مونتاژ محصولات با فروش سریع، راه اندازی مونتاژ پریزهای معمولی تا هوشمند را خواهیم داشت.

وی با تشریح سایر برنامه های این شرکت گفت: در مراحل بعد خرید دستگاه قطعات پلاستیکی در حوزه کلید، پریز و در برنامه های بلندمدت تولید دوربین های مداربسته خواهیم داشت.

پارک علم و فناوری گیلان در راستای انجام بخشی از رسالت های خود که همان تجاری سازی ایده های محققان و پژوهشگران است از یک سو و شرکت الکتریک رشت با هدف صیانت از تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی از سوی دیگر ، بر اساس مفاد این تفاهم نامه بنا دارند توسعه و ترویج استفاده از فناوری با موضوعات مختلف را پشتیبانی کنند.

حمایت از صاحبان ایده و ایجاد کسب و کارهای جدید در حوزه کسب و کار الکترونیک به صورت مشترک ، اجرای برنامه ها و رویداد های کارآفرینی و فناوری به صورت مشترک، استفاده از ظرفیت های آزمایشگاهی، کارگاهی، تجهیزات و مشاوران تخصصی و کسب و کار طرفین برای کمک به صاحبان ایده و رشد و توسعه شرکت های فناور در حوزه تجارت الکترونیک از جمله موضوعات این تفاهم نامه است.

اولویت داشتن پارک و شرکت های مستقر آن برای انجام طرح های پژوهشی و مشاورهای شرکت، ایجاد زمینه تعامل دو جانبه بین شرکت و پارک به منظور تسهیل تجاری سازی ایده ها و محصولات دانش بنیان، معرفی شرکت های عضو پارک به شرکت برای استفاده از طرحها و ایده های اعضا، استفاده از ظرفیت های پارک و شرکت های مستقر در آن برای انجام طرح های پژوهشی، تحقیق و توسعه و مشاوره ای، انتخاب ایده های مناسب سرمایه گذاری و فراهم کردن زمینه های لازم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و معرفی هسته ها و شرکت های شناسایی شده برای شرکت در طرح شتاب  دهی و پایش و ارزیابی عملکرد آن ها از دیگر موضوعات این تفاهم نامه است.

پارک علم و فناوری گیلان بر مبنای مصوبه شورای گسترش آموزش عالی از شهریور ۸۱ فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد و پس از دریافت مجوز تاسیس مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات گیلان “به عنوان اولین ساختار حمایتی” در دی ماه ۱۳۸۱ و تمهید امکانات نرم افزاری و سخت افزاری مرکز رشد، تصویب اساس نامه و تشکیل شورای تخصصی مرکز رشد با پذیرش ۱۴ شرکت در مرحله مقدماتی در پنجم مهرماه ۱۳۸۲ آغاز به کار کرد.

هم اکنون ۳۵۲ شرکت و هسته فناور در مجموعه پارک علم و فناوری گیلان مستقر هستند و حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر از جمله جوانان متخصص در این واحدهای فناور در حال فعالیت هستند.