مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از شرکت ۸۰۰ شطرنج باز از ۱۶ کشور دنیا در «جام رشت» خبر داد و گفت: برگزاری این مسابقات افتخاری برای ورزش گیلان به شمار می رود.

به گزارش  پایگاه خبری صفیر گیلان؛جهانبخش آرمان در حاشیه برگزاری رقابت‌های شطرنج بین المللی «جام رشت» اظهار کرد: در این مسابقات ۸۰۰ شطرنج باز از ایران و ۱۵ کشور شرکت کردند.

وی با بیان اینکه برگزاری این مسابقات افتخاری برای ورزش گیلان محسوب می‌شود، افزود: امیدواریم با همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌ها بتوانیم میزبان خوبی برای این کشورها باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه به جرأت می‌توان گفت این مسابقات یکی از بزرگترین فستیوال‌ها و تورنمنت‌های سطح کشور به شمار می‌رود، اضافه کرد: با توجه به استقبال کشورهای مختلف از این جام قطعاً سطح کیفی مسابقات بسیار بالا خواهد بود.

آرمان ادامه داد: در این مسابقات علاوه بر حضور شطرنجبازان ایرانی، شطرنج بازانی از کشورهای اتریش، نیجریه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، عراق، هندوستان، بنگلادش، قزاقستان، قرقیزستان، یمن، سوریه، لبنان، افغانستان و پاکستان شرکت دارند.

گفتنی است؛ نوزدهمین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی کاسپین که امسال با عنوان «جام رشت» برگزار می‌شود از غروب یکشنبه ۲۳ بهمن ماه در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت آغاز و تا روز اول اسفندماه ادامه خواهد یافت.

  • نویسنده : زلیخا صفری