صفیر گیلان/توتونکاران همان جایی بود که مامایی مهربان  با تشویق ها یش مادر را به سمت و سوی بچه دار شدن سوق می داد پس چرا بیمارستان هایی که مختص به زنان و زایمان است، اینگونه بسته می شود  چرا مدیریت را مجبور به رعایت قانون نمی کنیم یا چرا دانشگاه علوم پزشکی برای پرسنل جوان این مجموعه هیچ فکری نکرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان:دکتر محمدتقی آشوبی گفت: پیرو مصوبه نشست قرارگاه استانی نظارت بر سلامت، بیمارستان توتونکاران رشت به دلیل تمدید نشدن پروانه بهره برداری و مسئول فنی از سال ۱۴۰۰ و همچنین اصلاح نشدن نواقص ابلاغی از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان شامل کسب استاندارد‌های درمانی، بهداشتی و فنی، تا رفع کامل همه این موارد، از ادامه فعالیت‌های درمانی منع شد

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با توجه به اینکه مسئولان بیمارستان توتونکاران به تذکرات پیاپی مسئولان این دانشگاه از چند سال گذشته بی توجهی کردند، این بیمارستان پس از طی مراحل قانونی، با حضور کارشناسان نظارت بر درمان، پلیس اماکن و تعزیرات حکومتی به صورت موقت تعطیل شد.

خبرنگار اجتماعی صفیر گیلان نوشت؛
پرسنل بیمارستان های فامیلی و توتونکاران  ساعتهای های سختی را تا قبل تحویل سال ۱۴۰۳پشت سر می گذارند.

پرسنل توتونکاران چند روز مانده به عید، عیدیشان را با بستن بیمارستان دادند البته بدون اینکه حساب و کتابی بکنند یا  عادلانه بیاندیشند

بعد از سالها کار شاید بیش از ۲۰سال … یک سال کاری ۱۴۰۲ همراه شد با بسته شدن جایی که پرسنل زیادی از این راه نان می خورند و هیچ مسئولی نگفت عیدی ناچیز این عزیزان چه می شود.

بیمارستان قدیمی شهر با سهل انگاری مدیریت رو به سوی پلمپ کشیده شد و مثل توتون زحمات پرسنل دود هوا شد اما علوم پزشکی نیز کار را سخت تر کرد و کام آخر سال را تلخ کرد و با یک آتش بازی دود به چشم پرسنل رفت.

روزهای آخر سال سخت و گریان تمام شد و پرسنلی که آشفته و رو به سمت جاهای مختلف و کارهای مختلف روانه شدند اما با نخواستن نیرو و نا امیدی آخر سال مواجه شدند  و می شوند و هیچ کس نپرسید تکلیف این افراد چیست و باید در این روزها که هزینه برای هر خانوار سرسام آور است چگونه بگذرانند.

سبزه ها و سمبل خانه یشان  پژمرده و سفره هایی  که بدون تدبیر جمع تر شد.

پرسنلی که ۲۲ سال کار در بیمارستان را تجربه کرده بودند کرونای سخت را پشت سر  و سرمای زمستان را تجربه کرده بودند با بی رحمی هر چه تمام تر، چراغ روشنایی و شوفاژ بخش این بیمارستان خاموش شد اگر چه ما می دانیم که قانون باید درست و در جای خود اجرایی شود.

جوانی جمعیت که این روزها سر و صدایش با شعارهای رنگا رنگ  بلند است و دولت به دنبالش  با هزینه زیاد می رود در مرکز استان گیلان با پلمپ بیمارستان مختص زنان و زایمان در  رشت کم رنگ تر می شود.

توتونکاران همان جایی بود که مامایی مهربان  با تشویق ها یش مادر را به سمت و سوی بچه دار شدن سوق می داد پس چرا بیمارستان هایی که مختص به زنان و زایمان است، اینگونه بسته می شود  چرا مدیریت را مجبور به رعایت قانون نمی کنیم یا چرا دانشگاه علوم پزشکی برای پرسنل جوان این مجموعه هیچ فکری نکرد.

ما به چشم دیدیم که مسئول ماما و سر پرستاران که عمرشون در این راه سپری شد، واقعا سرخورده شدند و با ناراحتی روانه خانه هایشان شدند،
آنهایی نه عیدی گرفتند نه کارانه گرفتند و نه زحماتشون دیده شد
عزیزانی که در روزهای سخت و بحرانی، پای کار بودند ولی امروز به اجبار در خانه می مانند و این یعنی در شب عید هزاران غم را هدیه دادیم به پرسنل و خدمتکاران،بماند که نمی دانیم چه می کنیم.

ما همه باید مر قانون را رعایت کنیم تا ……