در دهه فجر ۱۴۰۱ طرح گازرسانی به روستاهای صعب العبور و کوهستانی شهرستان رودسر با حضور مسئولین استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی گاز گیلان، سید علیرضا میرباقری مدیر مهندسی و اجرای طرح های شرکت گاز استان گیلان با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درخصوص گازرسانی به روستاهای استان، گفت: پیش از انقلاب هیچ‌ یک از روستاهای گیلان بهره مند از گاز نبود ولی بحمدالله پس از انقلاب اسلامی ۲ هزار و ۱۲۱ روستا در گیلان برخوردار از گاز شده اند.

وی با اشاره به سختی های فراوان اجرای این پروژه در مناطق صعب العبور و کوهستانی شهرستان رودسر، اظهار داشت: برای گازرسانی به روستاهای نیلو، پلام و زورزمه با جمعیت ۲۵۹ خانوار، بیش ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

میرباقری بیان کرد: با گازرسانی به این روستا، میزان بهره مندی گاز خانوارهای روستایی شهرستان رودسر به ۸۷٫۵ درصد افزایش یافته است با این وجود این انتهای کار نیست و شرکت گاز، طرح گازرسانی به ۱ روستای دیگر در این شهرستان و ۳۴ پروژه گازرسانی در شهرستان های املش، تالش و شفت را در دستور کار دارد که عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

مدیر مهندسی و اجرای طرح های گاز گیلان همچنین از اجرای طرح بسیار بزرگ و سنگین گازرسانی به روستاهای منطقه اشکورات رودسر در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این پروژه بزرگ شامل ۸۱ روستا در دو خوشه شویل و لشکان می باشد که هم اکنون در بخش مناقصه و پیمان سپاری قرار دارد.

وی از مردم مناطق تازه گازدار شده درخواست کرد تا با رعایت نکات ایمنی و صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی، شرکت گاز را در ارئه خدمات هرچه بهتر و رساندن گاز به سایر نقاط کشور و استان یاری رسانند.

میرباقری در پایان با قدردانی از همکاری شایسته مسئولین و مردم شهرستان رودسر با شرکت گاز در جریان پروژه گازرسانی گفت: بی تردید رضایتمندی مردم و دعای خیر ساکنین این روستاها روشنایی بخش راه ما خادمین ملت خواهد بود تا خدمات رسانی با دقت و سرعت بیشتری به انجام برسد.

همچنین در این مراسم، محمدعلی حسین نیا معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری رودسر ضمن قدردانی از مدیریت و کارکنان شرکت گاز بجهت گازرسانی گسترده به روستاهای این شهرستان اظهار داشت: به فرموده رهبر کبیر انقلاب، خدمت به محرومین نوعی عبادت است و امروز شاهد تبلور عبادت و خدمت در این منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه همه مسئولین و مدیران با همراهی یکدیگر و استفاده از همه منابع به نفع مردم در حال خدمت می باشند، گفت: در سال ۱۴۰۱، تعداد پروژه های عمرانی شهرستان رودسر ۲۲ درصد و بودجه این طرح ها ۱۷۸ درصد افزایش یافته است

در پایان این مراسم مشعل گازرسانی به روستاهای صعب العبور و کوهستانی رودسر در روستای نیلو برافروخته شد.