رئیس پلیس راه گیلان از شناسایی ۹۹ نقطه فاقد سیستم روشنایی در جاده‌های گیلان خبر داد و گفت: پلیس راه استان از طریق شورای ترافیک و کمیسیون اجرایی ایمنی راه‌ در حال پیگیری برای احداث روشنایی مقطعی برای این نقاط است.

صفیر گیلان؛سرهنگ جاور صفاری  با بیان اینکه اصلی‌ترین اولویت و هدف‌گذاری پلیس راه گیلان کاهش جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای است، اظهار کرد: در این راستا پلیس راه علاوه بر ارتقاء فرهنگ رانندگی، آموزش کاربران ترافیکی، اجرای دقیق مقررات و ضوابط عبور و مرور، نگاه ویژه‌ای به مهندسی ترافیک معابر داشته و ضمن احصای نواقص و مشکلات جاده‌های استان و طرح موضوع در جلسات شورای هماهنگی ترافیک، نسبت به پیگیری و رفع آن نیز اقدام کرده است.

وی با اشاره به ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات گفت: در صورت احراز نقص فنی موثر جاده در بروز تصادف، کارشناسان تصادفات پلیس راه باید به متولی ایمنی راه در تمام یا بخشی از علل وقوع حادثه نقش تقصیر اعمال کنند.

رئیس پلیس راه استان گیلان یکی از اولویت‌های ایمنی راه‌ها را روشنایی قلمداد کرد و افزود: روشنایی راه‌ها ضمن ارتقاء ایمنی در عبور و مرور خودروها بر آسایش روانی کاربران ترافیکی نیز تاثیر بسزایی دارد و به نوعی روشنایی راه باعث احساس امنیت بیشتر می‌شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ۲۴ درصد از کل تصادفات استان سهم عابران پیاده است، تصریح کرد: مناطق مسکونی در حاشیه راه‌ها، دلیل محکمی بر توجه ویژه به نصب و ارتقاء سامانه‌های روشنایی در حاشیه راه‌ها است.

سرهنگ صفاری به شناسایی ۹۹ نقطه فاقد سیستم روشنایی در جاده‌های گیلان در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: پلیس راه گیلان از طریق شورای ترافیک و کمیسیون اجرایی ایمنی راه‌های استان در حال پیگیری برای احداث روشنایی مقطعی برای این نقاط است.

 

  • منبع خبر : ایسنا