مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: سهمیه شهرستان فومن در طرح احداث مسکن محرومین ۲۷۲ واحد و این سهمیه در شهرستان شفت ۵۹ واحد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛دکتر خلیل بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با حضور در اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با مهندس اکبرزاده دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار مهندس اکبرزاده به تشریح فعالیت های بنیاد مسکن به ویژه در سطح روستاهای این شهرستانها پرداخت و گفت: شهرستان فومن جز پنج شهرستان فعال ساخت مسکن شهری در استان گیلان است که با تسهیلات کم بهره به ساخت مسکن شهری می پردازد.

وی افزود: فومن با ساخت ۱۰۲ واحد پس از شهرستان رشت رتبه دوم استانی را دارد.

 

اکبرزاده با اشاره به اینکه از مجموع ۱۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان برای ۱۲۹ روستا طرح هادی تهیه شد و شاخص برخورداری شهرستان از تهیه طرح هادی ۹۹ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به اجرای طرح هادی در ۶۱ روستای شهرستان گفت: شاخص برخورداری شهرستان از تهیه طرح هادی ۴۷ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به تهیه و اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان شفت نیز اشاره کرد و گفت: در ۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت شهرستان طرح هادی اجرا گردیده است.

اکبرزاده افزود: در اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی، صدور سند برای اماکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفت از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن در شهرستان فومن بیش از ۸۴۰۰ برگ سند روستایی و در شهرستان شفت ۹۲۰۰ برگ سند روستایی با مشارکت اداره ثبت اسناد و املاک صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: سهمیه شهرستان فومن در طرح احداث مسکن محرومین ۲۷۲ واحد و این سهمیه در شهرستان شفت ۵۹ واحد است.

نماینده مردم شهرستانهای فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تقدیر از تلاشگران عرصه عمران و آبادانی روستاها گفت : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مهمترین نهاد هایی است که امام خمینی (ره) در اولین ماههای پیروزی انقلاب دستور تشکیل آن را داد تا با تکیه بر قوانین و مقررات در تامین مسکن محرومین و عمران و آبادانی روستاها تلاش نماید.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن با اجرای طرح های عمرانی و توسعه ای محیط امنی را برای روستائیان فراهم می نماید افزود : دهیاران و بنیاد مسکن بعنوان دو نهاد مهم و انقلابی در راستای اجرای طرح های عمرانی و محرومیت زدایی باید در کنار هم باشند ، تا با جلب مشارکت های عمومی به توسعه مناطق روستایی کمک نمایند.