اختصاصی/صفیر گیلان؛چهلمین سالگرد اولین معلم شهید انقلاب استان گیلان  شهید ابراهیم جعفری بوئینی همزمان با چهل سالگی انقلاب با حضور آیت اله…فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت و مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان و همچنین مدیران و مسئولان و فرهنگیان این استان در روستای بوئین  شهرستان فومن برگزار شد. […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛چهلمین سالگرد اولین معلم شهید انقلاب استان گیلان  شهید ابراهیم جعفری بوئینی همزمان با چهل سالگی انقلاب با حضور آیت اله…فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت و مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان و همچنین مدیران و مسئولان و فرهنگیان این استان در روستای بوئین  شهرستان فومن برگزار شد.

 

  آیت الله رسول فلاحتی در این مراسم با اشاره به اینکه این مراسم به عنوان نکوداشت اولین معلم شهید استان و  از جامعه معلمان گیلانی منعقد و خیر مقدم به شما بخاطر لبیک به این حضور.

وی افزود: شهید جعفری معلمی از جامعه معلمان استان که توسط رژیم پهلوی از دست ما رفت که اگر بود امروزنزدیک ۷۱ سال سن داشت.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه بنده امدم چون ایشان ۴۲ سال قبل معلم من بود و وقتی شهید شد ۳۲ سال سن داشت  گفت:شهدا به سعادت اخروی رسیدند و ابراهیم جعفری  توانست در تاریخ گیلان بماند و ایشان برگ زرین برای معلمان گیلانی و مردم گیلان و امروز اوازه اش برای همیشه در تاریخ زنده است

امام جمعه رشت  هدف از بعثت انبیا را تربیت انسانها خواند و گفت: خداوند به انسان عقل داد  وعقل پیامبر باطنی است ولی پیامبران امدند تا گوهر درونی پیکر انسانی را  شکوفا کنند.

وی تصریح کرد؛پیامبران خدا دارای تو ویژگی  مذکی و دوم مزکا بودند هم پاک و تزکیه شده بودند و بعد امدند تا انسان را در مسیر تعالی و سعادت قرار دهند.

ایشان در وصف معلم گفت:معلم  که اول تزکیه کننده و بعد تعلیم دهنده است یعنی  اول انسان را می سازد و بعد می گوید چگونه زندگی کند.

آیت الله فلاحتی  با اشاره به اینکه  معلمی شغل انبیا  است و این سخن به گزافه نیست گفت:واقعیت این  است زیرا انان که مسئولیت دارند در سایه، سایه سار معلم تربیت شدند لذا در آیین دین برای انسان سه پدر معرفی کردند یک پدر همان پدری که با مادر ازدواج و ما را متولد و دیگری کسی که دخترش را به شما داده و معلم سوم  ما انسانها  معلم است.

امام جمعه رشت معلم بسان پدر است و اگر انسان فکر کند انسان آنچه می داند و می خواند و شما روزنامه  و کتاب می خوانید و این دانش را معلم آموخت که اگر نیاموخت روزنامه را  وارونه می گرفتید.

وی به شعر  *بر سر لوح او نوشت به زر،، جور استاد به زمهر پدر*این نوشته شاعر نیست بلکه واقعیت است.

آیت الله فلاحتی تاکید کرد ؛در راه علم و دانش انسان باید چاپلوس باشد و تواضع بکند تا دانش بیاموزد اگر چه چابلوسی بد است ولی برای فراگیری دانش اشکالی ندارد.

 نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت:کسی می تواند معلم و مربی باشد که خود مزکا و تسکین شده باشد و دوم دلسوز ایتام باشد و در تعالیم امده که شیعیان ایتام اهل بیت هستند و معلم باید دلسوز ایتام باشند.

وی تاکید کرد؛ معلم باید بداند چه کسی را به او سپردند و سوم اینکه معلم باید صحه صدر در کلاس حوصله داشته باشد.

آیت الله فلاحتی معلم عزیز جعفری صحه صدر داشت وی جوانی بود که وقتی در را باز می کرد معلم حساب بازرگانی ما بود   پشت در قرار می گرفت و با پاشنه در کلاس را می زد و اسمش را نمی برم چون شاید در جمع باشد و ایشان می گفت این جوان خوبی است و بعدها این دانش آموز دست جعفری را می بوسید.

آیت الله فلاحتی در چهلمین سالگرد معلم شهیدش گفت:معلم باید دل داده ارزشها باشد کسی دل داده ارزشها نباشد او نمی تواند انسان بسازد در مراکز علمی و دانشی معلم می خواهد انسان بسازد و هدف عرضه یک انسان به جامعه و این وظیفه خطیر است پس  معلم باید دل داده ارزشها باشد.

آیت اله… فلاحتی شهید جعفری را  سر لشکر تعلیم  دیده مدرسه  خواند و گفت: شهید جعفری تعلیم دیده مکتبی بود  که معلمش به او نماز یاد داده بود .

وی اظهار کرد؛معلم با ۴ ویژگی شاخص می توانند در بصیرت دانش آموزان نقش ایفا کنند و ان بصیر بودن است و معلم باید بصیر  و دل سوخته ارزشها باشد  .

آیت الله فلاحتی  با بیان اینکه امروز در مجلس یک معلم بصیر نشستید گفت: او ظلم و ستم را شناخت و در ان روز ها در حالی که خیلی ها غفلت داشتند و دنبال اندیشه دیگری بودند یادم هست این معلم شهید  خطاب به دانش آموزانش می گفت: من نمی گویم در و دیوار را بشکنید ولی ارام ننشینید و شرایطی به وجود امده بود که ایشان را مقصر می دانستند و  در آن زمان دبیرستان بازرگانی رشت در نی زاری بود که ایشان دنبال دانش آموزان مسیری را می رفت چون مثل امروز نبود.

بصیرت ملت گیلان در حماسه ۹ دی ترس بر دل دشمن انداخت

امام جمعه رشت این ایام را ایام بصیرت ملت ایران خواند و گفت:  درود بر مردم گیلان که امدند و در حماسه ۹ دی سال ۸۸ و ستایش رهبر را متوجه خود کردند و منافقان و دشمنان دین خدا را دیدند و با حضور با بصیرت خود ترس بر دل دشمن انداختند.

وی به گفتمان رهبر انقلاب در اخر های دهه ۶۰ اشاره و افزود:ایشان همیشه می گفت که دشمن بیکار نخواهد ماند و نقشه ها دارد و نقش دشمنان در  فتنه سال ۷۸ و دیگری فتنه  ۸۸  را دیدیم.

امام جمعه رشت گفت:امروز ما میلیونها انسان مثل جعفری داریم که ظرایف امور را می شناسند و امروز شناخت رهبر و حرکت در مسیر ارمان رهبر اهداف شهدایی چون جعفری بود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه امروز دشمنان اسلام و دین  مااعتراف می کند که ملت ایران را نمی توان به زانو در اورد و امروز جنبش ها فقط برای جمهوری اسلامی نیست و امروز ملتها در اتحاد  ۹۹ درصد ی و حاکمان یک درصدند و این تمدن بشر است.

وی افزود:من نمی دانم امروز باید حرف بزنیم یا نزنیم بالا بریم یا پایین بیایم امروز هر طرفی مردم ایران به هدایت رهبری می روند دشمن راهی دیگر را پیشنهاد می کنند و این فقط یک نقشه جدید است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به  اینکه امروز رویشهای زیاد در جهان ایجاد شده است گفت: ولی ملت ما با مردمان عاقل و فکور و دانشجو دنبال مطالبه گری است و امروز مطالبه گری همین شهدا هستند.

وی در پایان اظهار کرد؛ معجزه انقلاب اینکه ما نمی خواهیم ژاندارم دشمن باشیم و دنیا متزلزل از جمهوری اسلامی شد و شما امروز تحریم را ببینید که هر کشوری دنیا بود سقوط  و متلاشی می کرد و جامعه ایران امروز در مقابل این طوفان سیاست غرب مقاومت کرد و این رویش جوانانی است که اجازه نمی دهند باد خزان این انقلاب و ملت را بلرزاند.

تنظیم//زلیخا صفری