صفیر گیلان؛سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در فومن به شوت کردن آب روی پل ماکلوان توسط آب منطقه ای گیلان برای رساندن آب به کشاورزان  اشاره و افزود: اگر دستگاه متولی که این کار را کرده پایین دست پل ماکلوان را ایمن سازی نکند به زودی شاهد فرو ریخت این پل و از دست رفتن سرمایه خواهیم بود

اختصاصی/صفیر گیلان؛غلامعلی نیک فهم سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در شهرستان فومن با بیان اینکه تعهدات بودجه ای استان در سال ۱۴۰۰ در حوزه راهها اجرایی نشده است گفت: در شهرستان فومن از پل کلفت و قلعه رودخان بازدیدی داشتم ولی پل خسرو آباد را هنوز ندیدم.

نیک فهم متفاوت بودن حریم راهها را مشکل ساز در استان و شهرستان خواند و گفت: چون در بحث حریم راهها استعلامات متفاوت  است نیازمند پاسخ مطالعاتی  و بعد تدوین راهها هستیم و برای شهرستان فومن در روستاهای کردآباد ،کردمحله،رودبارچیره و .. به جد پیگیری خواهم کرد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان حریم راه در مسیر رشت ،خمام اشاره و افزود: در این مسیر شما هر نوع ساختمان و ساخت و ساز را از رستوران،تا مراکز تجاری می بینید که متاسفانه پارک برای ماشین نیست و این نشانه عملکرد ضعیف است.

وی نگهداری پل ها را در استان گیلان بسیار ضعیف خواند و گفت: پل ها در استان گیلان با هزینه بالا ساخته می شوند ولی در نگهداری پل به دلیل عدم تخصیص اعتبار عملکرد خوبی نداریم و شاهد تخریب پل در گیلان بر اثر هر سیلابی هستیم.

نیک فهم تصریح کرد: پل ها برای وزارت راه است و باید نگهداری آنها به درستی انجام شود.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان به شوت کردن آب روی پل ماکلوان توسط آب منطقه ای گیلان برای رساندن آب به کشاورزان  اشاره و افزود: اگر دستگاه متولی که این کار را کرده پایین دست پل ماکلوان را ایمن سازی نکند به زودی شاهد فرو ریخت این پل و از دست رفتن سرمایه خواهیم بود که این امر می تواند هزینه سنگین بر دوش شهرستان در بحث عمرانی داشته باشد.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری