به گزارش صفیر گیلان،آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در  نخستین گردهمایی شوراهای اسلامی شهرستان رشت که در تالار گلستان برگزار شد، در ابتدا گفت: نکند مجموعه این تالار از حضور بنده و جناب استاندار به نفع تالار خود بهره ببرد. وی افزود:قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران محصول تلاش شخصیت‌های علمی فرهنگی و اجتماعی است  […]

 به گزارش صفیر گیلان،آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در  نخستین گردهمایی شوراهای اسلامی شهرستان رشت که در تالار گلستان برگزار شد، در ابتدا گفت: نکند مجموعه این تالار از حضور بنده و جناب استاندار به نفع تالار خود بهره ببرد.

وی افزود:قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران محصول تلاش شخصیت‌های علمی فرهنگی و اجتماعی است  و این  قانون خط بطلانی بر قانون شاهنشاهی است.

وی تصریح کرد: هفت اصل از قانون اساسی جمهوری اسلامی مربوط به شوراها بوده که این نشان‌دهنده نقش و اهمیت شوراها در نظام اسلامی است.

فلاحتی شوراها را نشان‌دهنده قدرت مردمی در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: این قدرت باید در راستای حل مشکلات مردم و به نفع مردم استفاده شود.

وی افزود: شوراهای بخش‌ها و روستاها باید در کنار مردم قرار گیرند و باید مشکلات مردم را درک کرده و در راستای مطالبات به حق مردم گام بردارند.

وی شهیدان انصاری و نورانی را الگویی برای مسئولین دانست و گفت: هرکس برای خدا خدمت کند خدا نامش را پر آوازه می‌کند و این شهدا با خدمت به مردم نامشان را ماندگار کردند.

ایشان با اشاره به اینکه مردم با انتخاب افراد به عنوان اعضای شوراها به دنبال تحول در زندگی اجتماعی خود  هستند؛  گفت:بنابراین ما باید تا زمانی که در پست‌های مدیریتی حضور داریم و مسئولیت خدمت مردم بر دوش ماست در راستای ساختن زندگی بهتر افراد جامعه گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: اگر مسئولی در نظام اسلامی، توان کار کردن مجاهدانه را ندارد؛ باید بداند که در مقابل خدا و مردم مسئول است.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با مراجع تقلید یادآور شد: در این دیدار یکی از مراجع تقلید در تعریفی از  مردم گیلان بیان داشتند «مردم گیلان، مردمانی پیچیده نیستند بلکه مردمی صاف و خالص هستند و اگر ببینند مسئولی گره از کارشان باز می‌کند از آن مسئول راضی خواهند بود».

فلاحتی با اشاره به این‌که شوراها منتخبین مردم هستند و باید در شهرها و روستاها به دنبال گره‌گشایی مشکلات مردم باشند خاطرنشان کرد: اعضای شوراها باید در غم و شادی در کنار مردم قرار گیرند و حلال مشکلات مردم باشند.