مسابقات قایقرانی آبهای آرام قهرمانی زیر ۲۳ سال، جوانان و پاراکانو آسیا که از ششم تا دهم اردیبهشت در سمرقند ازبکستان برگزار شد، با کسب ۳۳ مدال برای ایران از جمله ۱۵ طلا، ۱۳ نقره و ۵ برنز به پایان رسید اما وقتی بشنوید بیش از نیمی از این مدال ها توسط ورزشکاران گیلانی کسب شد یقینا زبان به تحسین خواهید گشود.

صفیر گیلان/ به نقل از خط اول ورزشی، در جریان این رقابت‌ها، پنج ورزشکار از گیلان حضور داشتند که در نهایت موفق به کسب ۱۶ مدال از جمله هشت مدال طلا، چهار نقره و چهار برنز شدند. مثل همیشه سهم الناز شفیعیان قایقران برجسته کشورمان بیش از دیگران بود و با کسب پنج مدال طلا و یک نقره یکی ار ستاره‌های این رقابت‌ها شناخته شد. نرجس کارگرپور سه مدال طلا، داریوش محمدی سه مدال نقره و یک برنز، عباس حسینی ۲ مدال برنز و یزدان زراعتکار نیز یک مدال برنز در مسابقات آب‌های آرام قهرمانی زیر ۲۳ سال، جوانان آسیا کسب کردند.

پیش از اعزام ورزشکاران به این مسابقات وقتی نام داریوش محمدی در لیست تیم ملی دیده شد، احتمال استفاده از رانت پدر یعنی علیرضا محمدی رییس هیات قایقرانی گیلان داده می شد اما وقتی داریوش ۱۸ ساله، چهار مدال با ارزش از مسابقات آسیایی کسب کرد توان و پتانسیل خود را به رخ کشید و ثابت کرد ” پسر کو ندارد نشان از پدر ”

داریوش محمدی در این خصوص به خبرنگار خط اول ورزشی گفت: داشتن یک خانواده ورزشی نعمت بزرگی است، هنوز دوازده سیزده سال بیشتر نداشتم که فرصت تمرین حرفه ای برایم فراهم شد؛ پدر هم اولین کسی بود که پارو دستم داد، و امروز حاصل زحمات او را می بینید، امیدوارم راهش را ادامه دهم، او هشت مدال طلا و ۴ نقره از میادین مختلف آسیایی کسب کرد تلاش می کنم آرزوی ایشان که حضور در بازی های آسیایی و جهانی بوده را براورده سازم.

وی تاکید کرد: پدرم ده سال پیوسته عضو تیم ملی بود و حتی به کاپیتانی تیم ملی هم رسید، من هم پیراهن تیم ملی را تازه پوشیدم و به این زودی ها از تنم در نمی اورم، اگر فدراسیون اعزامی برای مسابقات جوانان جهان که تیر ماه در ایتالیا برگزار خواهد شد داشته باشد یقینا خودی نشان خواهم داد، اگرچه بازی های آسیایی هم پیش رو هست و امید زیادی دارم در آن بدرخشم.

گفتنی است، داریوش محمدی در کایاک یک‌نفره ۱۰۰۰ متر، در کایاک دونفره ۲۰۰ متر و ۵۰۰ متر به همراه علیرضا خمسه صاحب مدال مدال نقره شد و در کایاک دونفره میکس ۵۰۰ متر به همراه ترنم اکبرزاده مدال برنز کسب کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان هم در مراسم تجلیل از قایقرانان مدال‌آور استان در رقابت‌های آبهای آرام قهرمانی آسیا، گیلان را یکی از قطب‌های برتر قایقرانی کشور به خصوص در رشته‌های روئینگ و آبهای آرام دانست و گفت: تلاش و مقام‌های کسب شده قایقرانان گیلانی در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا، کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود.

جهانبخش آرمان افزود: ما نیز از این قهرمانان حمایت می‌کنیم و همه تجهیزات و امکانات را فراهم خواهیم کرد تا بتوانند در مسابقات آتی با تمام قدرت ظاهر شوند و در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی بدرخشند و مدال کسب کنند.

وی گفت: انتظار داریم که قایقرانان ما در المپیک آتی نیز سهمیه‌های خوبی را کسب کرده و در نهایت بتوانند نتایج ارزنده‌ای را تصاحب کنند که در این راستا نیز از همه ملی‌پوشان قایقرانی حمایت خواهیم کرد.

آرمان بیان کرد: حضور علیرضا محمدی رئیس جدید هیات قایقرانی استان گیلان که یکی از قهرمانان و مربیان ارزنده این رشته ورزشی است، کار را برای ما و قایقرانان آسان کرده چون وی به خوبی با این ورزش آشناست و می‌تواند تجربیات ارزنده خود را دراختیار ورزشکاران قرار دهد.