استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت استقرار صنایع تبدیلی و پیشرفته (های‌تک) و نیز برنامه‌ریزی برای رشد و ارتقاء سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی گفت: لازمست از کریدور چین – اکتائو – کاسپین برای ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی استفاده ای شایسته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی صفیرگیلان؛ارسلان زارع عصر روز (یکشنبه) در آیین معارفه رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل جدید منطقه آزاد انزلی که با حضور مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور برگزار شد؛ به نقش اثرگذار مناطق آزاد در راستای تحقق اهداف و برنامه های دولت بویژه مقابله با جنگ تحمیلی اقتصادی اشاره و اظهار کرد: این مناطق باید در سایه انجام برنامه‌ریزی، علاوه بر تلاش برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز، راهگشای برنامه های توسعه ای نیز باشند.
وی بر لزوم برنامه ریزی و تلاش مستمر برای استفاده بیشتر از همه ظرفیت های موجود منطقه آزاد، ارتقاء میزان سرمایه گذاری داخلی و خارجی و نیز استفاده از کریدور چین، اکتائو، کاسپین به‌منظور جابجایی بار بین چین و ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی تأکید کرد.
استاندار گیلان افزود: اهتمام جدی به تکمیل زیرساخت‌های تجاری از جمله سردخانه و انبار سرپوشیده در کاسپین از موارد مورد انتظار است.
دکتر زارع ادامه داد: باید بین بنادر کاسپین و انزلی در رقابت با بنادر سایر استان‌ها، هم‌افزایی و هم‌پوشانی وجود داشته باشد چراکه به توسعه استان گیلان می انجامد.
نماینده عالی دولت در گیلان به شعار راهبردی سال‌جاری تحت عنوان تولید؛ پشتیبانی ها و مانع‌زدایی‌ها نیز اشاره و بر ضرورت توجه به دغدغه های فعالان بخش خصوصی فعال در منطقه آزاد و تکریم فزون تر آنان بیشتر از گذشته تأکید کرد.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و آسیب های جدی وارده به صنعت گردشگری، خاطرنشان کرد: پرواضح است که با واکسیناسیون و غلبه بر کرونا، این صنعت دوباره جان می‌گیرد و مبتنی بر این اصول؛ نباید از توسعه و تکمیل زیرساخت های آن غفلت شود.
استاندار گیلان افزود: استفاده از ظرفیت گردشگری راهبردی‌ست که به‌عنوان مکمل بخش تولید و تجارت برای رونق بخشی به فعالیت‌های دارای ارزش افزوده در منطقه آزاد انزلی باید دنبال شود.
وی شتاب در راه اندازی شهرک شماره ۳ انزلی را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: استقرار واحدهای صنایع تبدیلی و البته حمایت و پشتیبانی از صنایع های‌تک ( High-Tech ) گامی برای نقش آفرینی در اقتصاد جهانی است.
وی در خاتمه سخنانش همچنین از تلاش ها و خدمات مدیرعامل سابق و نیز سرپرست سازمان به جهت پیشبرد برنامه های توسعه ای ترسیم شده در منطقه آزاد انزلی قدردانی و برای مدیرعامل جدید آرزوی موفقیت کرد.
در پایان این مراسم علی اوسط اکبری مقدم به عنوان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل جدید منطقه آزاد انزلی معرفی شد.