مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان تعطیلی محافل و مراسم معنوی در ماه رمضان را اقدامی غیر کارشناسی برشمرد و گفت: ستاد ملی کرونا باید در این باره تغییر نظر دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛ حجت الاسلام سعید مهدوی صبح سه شنبه در جلسه هم اندیشی ستاد شئون مذهبی و فرهنگی برنامه‌ها ماه مبارک رمضان، اظهار کرد ماه رمضان ماه رحمت و مغفرت و برکت است و به فرموده رسول اکرم تنها متعلق به اهل تقوا و مؤمنین نبوده و برای همه بشریت است.

وی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت سازی های مناسب برای بهره مندی از برکات ماه مبارک رمضان انجام شود، گفت: اصل امیدآفرینی یکی از ظرفیت‌های مهم بهره‌مندی از فضای معنوی و موقعیت‌های معنوی است که خیر و برکت روحی و جسمی برای مردم به دنبال دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه با بیان اینکه دولت مردی که بتواند از ظرفیت‌های این ماه استفاده کند با تدبیر و امید آفرین است، ادامه داد: اینکه فردی بدون در نظر گرفتن جوانب و نظرات کارشناسی به بهانه افزایش ویروس کرونا دستور تعطیلی مجالس و محافل معنوی ماه مبارک رمضان را بدهد بی‌بهره از تدبیر و امید آفرینی است.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم محرم و شب‌های احیای ماه مبارک رمضان سال گذشته نشان داد که بهره‌برداری از موقعیت‌های معنوی در ایستادگی و مقابله مردم با مسائل و مشکلات بسیار تأثیرگذار است، افزود: در محرم دیدیم که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزایش موج کرونایی شاهد نبودیم، تعطیل کردن مساجد و محافل مذهبی در ماه مبارک رمضان تنها پاک کردن صورت مسئله است و ناشی از سو مدیریت و نظر غیرکارشناسی است
مهدوی اضافه کرد: ستادی که هنوز در تعطیل کردن پروازهای ترکیه با وجود موج عظیم کرونا تعلل به خرج می‌دهد چگونه به راحتی و بدون در نظر گرفتن نظر کارشناسان دینی و بهداشتی دستور به تعطیلی مساجد و محافل مذهبی در شهرهای نارنجی و قرمز به بهانه افزایش شیوع ویروس کرونا در ماه مبارک رمضان را می‌دهد.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم معنوی و دینی به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان مطالبه مردمی است، افزود: مردم می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با تمسک و توسل به آموزه‌های دینی بهترین نقش را در در برطرف کردن مشکلات ایفا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تأکید کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا به واسطه وجود همین باورهای دینی بودیم که مساجد، گروه‌های مذهبی و جهادی، تشکل‌های دینی در همه امور کمک حال نظام بهداشت بودند.
مهدوی اظهار کرد: سازمان تبلیغات بر خود واجب می‌داند در رابطه با بهره وری از ظرفیت‌های رمضان خواستار تصمیم کارشناسانه ستاد ملی کرونا برای برگزاری محافل مذهبی و دینی در این ماه باشد تعطیل کردن این محافل توجیه منطقی و علمی و تجربی ندارد.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات انعکاس دهنده مطالبه مردم ولایت مدار و متعهد و متدین است، تاکید کرد: ما خواهان تجدید نظر در زمینه این مصوبه در ایام باقی مانده تا ماه مبارک رمضان هستیم. تعطیلی محافل معنوی و مذهبی در این شرایط سخت از جهت روحی و روانی، بهداشتی و جسمانی جامعه را دچار آسیب می‌کند در حالی که در عین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانیم شاهد برگزاری مراسم معنوی در ایام ماه مبارک رمضان باشیم.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه ستاد ملی کرونا باید از نظرهای کارشناسان استقبال کند زیرا مدیریت غیرکارشناسانه چیزی جز ایجاد مشکلات مثل تورم بالا، ایجاد صف‌های طویل برای مرغ و یا سایر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به دنبال ندارد، ادامه داد: نباید در ماه مبارک رمضان را به تعطیلی بکشانیم.

وی افزود: با وجود تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان و خطری که جوانان ایرانی را تهدید می‌کند بهره برداری از مجالس معنوی می‌تواند جوانانمان را در برابر توطئه و تهاجم واکسینه کنند نباید در این زمینه اولین گزینه که همان تعطیلی است استفاده شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان گفت: امسال عمده فعالیت‌های ماه مبارک رمضان در استان گیلان بر محور گفتمان با عنوان «امید، باور بتوان مردم» برگزار می‌شود، افزود: مراسم جز خوانی قرآن با محوریت تبیین مفاهیم آیات همسو در راستای امیدآفرینی، تفسیر قرآن کریم، اجرای رزمایش مواسات مومنانه، برگزاری مراسم تکریم چهره‌های قرآنی، برگزاری طرح قرآنی محله محور و اماکن عمومی، پویش همگانی حفظ جز ۳۰ قرآن و جشنواره قرآن و عترت با موضوع «نور و امید در فصل بندگی» در دستور کار قرار دارد.