اختصاصی/صفیر گیلان؛  رئیس بنیاد مسکن فومن با اشاره به اینکه یکی از اهداف این طرح تعداد خانوار های ساکن در روستاها می باشد گفت: جهت برنامه‌ریزی دقیق ومناسب نیازمند داشتن آمار و اطلاعات دقیق و بهنگام از وضعیت کمی و کیفی مسکن در روستاها هستیم. وی افزود: در تحقق این امر اجرای طرح آمارگیری […]

 

اختصاصی/صفیر گیلان؛  رئیس بنیاد مسکن فومن با اشاره به اینکه یکی از اهداف این طرح تعداد خانوار های ساکن در روستاها می باشد گفت: جهت برنامه‌ریزی دقیق ومناسب نیازمند داشتن آمار و اطلاعات دقیق و بهنگام از وضعیت کمی و کیفی مسکن در روستاها هستیم.
وی افزود: در تحقق این امر اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی هر پنج سال یکبار توسط بنیادمسکن با همکاری مرکز آمار ایران برگزار می‌گردد.

8804999_474
رئیس بنیاد مسکن شهرستان فومن با اشاره به اینکه طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی همزمان با سراسر کشور در سطح روستاهای شهرستان نیز اجرا می‌شود گفت:این طرح گامی مهم در جهت اجرای طرح‌های عمرانی و نیز ساماندهی و بهسازی مساکن روستایی می‌باشد.

مهدی عفتی یادآور شد: در اجرای این طرح مردم ساکن روستاها در مشارکت و همکاری و ارائه اطلاعات دقیق به مسئولین آمارگیری نقش مهم و اساسی دارند.
وی با بیان اینکه این دوره از طرح آمارگیری ویژگی‌های مسکن روستایی، در ۲ بخش مرکزی و سردار جنگل شهرستان فومن بررسی می‌شوند افزود:در این طرح  ۲۵روستا ی شهرستان جامع هدف ما می باشد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان فومن باتاکید برنقش مهم آمار وتاثیر آن در برنامه ریزی های آینده در توسعه روستاها ،خواستار همکاری ومساعدت بخشداران محترم وسایر نهادها وادارات وسازمان ها در اطلاع رسانی عمومی به مردمشد

 

این مسئول در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت طرح های آمارگیری در کشور بر لزوم شفافیت و دقت در جمع آوری آمار تاکید کرد و یادآور شد: وجود آمار و اطلاعات باعث کاهش هز‌ینه های اجرایی، اختصاص صحیح اعتبارها به بخش ها و نهادهای مختلف و افزایش سرعت و بهبود کیفیت ارایه خدمات به مردم می شود.
عفتی وجود آمار و اطلاعات را پیش شرط حرکت به سمت پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی و لازمه رسیدن به توسعه ی پایدار در کشورخواند و افزود:  اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران روستاهای هدف با تلاش و جدیت با مسئولان و نیروهای اجرایی طرح آمارگیری همکاری کرده و نسبت به آگاهی بخشی و دعوت مردم برای همکاری در این طرح مشارکت وحضور فعال داشته باشند .