صفیر گیلان /زلیخا صفری؛فرماندار شفت در نشست بررسی پروژههای  مهم در این شهرستان که با حضور معاون عمرانی استاندار و نماینده شهرستان و  مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای،توزیع برق،شرکت گاز،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری، راه و شهر سازی،آب منطقه ای گیلان، آبفار گیلان ،مدیر کل دفتر فنی استانداری گیلان،و محیط […]

صفیر گیلان /زلیخا صفری؛فرماندار شفت در نشست بررسی پروژههای  مهم در این شهرستان که با حضور معاون عمرانی استاندار و نماینده شهرستان و  مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای،توزیع برق،شرکت گاز،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری، راه و شهر سازی،آب منطقه ای گیلان، آبفار گیلان ،مدیر کل دفتر فنی استانداری گیلان،و محیط زیست در سالن میرزای شفتی برگزار شد گفت:در دهه فجر بیش از ۳۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵۴ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

محمد رضا محسنی در این جلسه در ابتدا ضمن تقدیر از حضور مدیران استانی در شهرستان در جهت تسریع در اجرایی شدن پروژه ها گفت:امیدوارم مدیران هر حوضه مواردی را که نیازمند دستور سریع است  در دستور ویژه خود داشته باشند.

image_2019_1_31-6_30_13_27_hIo

فرماندار شفت تاکید کرد؛نتیجه این جلسه را باید  مردم لمس کنند  زیرا برخی پروژه ها از مطالبات به حق مردم شفت است.

وی به آزاد سازی حریم راه شفت ،ملاسرا اشاره و افزود:برخی از حریم راه  بر طبق اسناد در مالکیت مردم منطقه و مسیر است کهنیازمند است تا سریع این مشکل رفع شود.

محسنی با بیان اینکه راه و شهرسازیاگر چه خوب عمل کرده اما برخی مشکلات حوزه راهها مربوط به نهاد و دستگاههای دیگر است که باید این مشکلات نیز رفع شود.

وی در خصوص جابجایی تیر برق در مسیر راه ملاسرا و شفت  گفت: با جابجایی تیر برق ها  همزمان  طرح احداث ادامه بلوار تا شهر شفت فراهم  و شهرداری نیز در این حوزه ورود کند.

فرماندار شفت همچنین در خصوص سیفون گذاری رودخانه ها و کانال آب بر داخل شهر شفت گفت: در داخل شهر سه مسیر نیازمند سیفون گذاری است  که امیدوارم آب منطقه ای ورود کند.

ایشان همچنین به احداث میدان در مدخل ورودی شهرستان شفت اشاره و افزود:مدخل و میدانی که بتواند معرف ورود  مسافران و گرشگران بهشهرستان شود وجود ندارد و ما به جد خواستار احداث این میدان در مسیر ملاسرا به شفت  با تقاطع غیر همسطح هستیم.

محسنی همچنین از اسفالت در مسیر راه روستایی گفت: ما امسال ۱۷ کیلومتر راه روستایی را در دست  اسفالت کردن داشتیم که تا امروز فقط کمی از این کیلومتر راه اجرایی شده است.

فرماندار شفت به پل سیاهمزگی که غریب ۳۰ سال است که در دست اجراء است اشاره و افزود:این پل جوابگوی نیاز منطقه نبوده و علارغم گذاشتن اعتبارات مسکوت مانده که من از راه و شهرسازی تسریع و تعجیل در پروژه را خواستارم.

ایشان طرح باز آفرینی شهری و بافت های فرسوده را از دیگر مطالبات مردم منطقه خواند و گفت:هدایت آبهای سطحی نیز در شهر شفت  و درکوچه بلال حبشی و  و کوچه های دیگر ما را دچار مشکلات زیادی در زمان بحران و بارندگی می کند.

فرماندار شفت به پارک شهر احمد سر گوراب اشاره و افزود: علارغم گذاشتن اعتبارات این پارک سه سال است که بدون تغییر مسکوت مانده است.

محسنی همچنین به باز سازی سر دهنه ها  که تا امروز هیچ سر دهنه ای در شهرستان باز سازی نشده اشاره و افزود: لایروبی آب بندانها  که مورد به طور ویژه ورود استاندار به شهرستان شفت منوط به آب بندانهاست دیده شود.

وی از شهردار و شورا خواست تا ذهکش هایی که از داخل شهر می گذرند را با حمایت آب منطقه ای لوله گذاری و سر پوشیده کنندزیرا این موضوع به ساماندهی ترافیک در شهر کمک می کند.

وی ضمن تقدیر از مهندس نازک کار گفت: ورودی شفت در مسیر ملاسرا را دیدید که کنده کاری شده  و باید این مسیر و نیز راههای روستایی و مسیر سیاهمزگی در اولویت روکش و آسفالت قرار گیرد.

ایشان همچنین خواستار تهیه طرح ساماندهی رودخانه ها در محدوده پل ها شد و گفت: بسیار از پل ها نیازمند ساماندهی است.

فرماندار شفت در حوزه طرح هادی خطاب به مدیر کل بنیاد مسکن گفت: بسیاری از روستاهای منطقه لاسک و همجوار در محدوده سد لاسک است که خواستارم تا اجرای همزمان طرح هادی در ۱۳ روستای منطقه برای تعیین تکلیف مردم بازنگری شود.

محسنی در حوزه گاز گفت: در پروژه سد لاسک ۱۳ روستا نیازمند گاز رسانی است و باید با استفاده از بند قاف بتوانیم مشکلات مردم منطقه را رفع کنیم.

وی از مدیر کل بنیاد مسکن خواست تا با اجرای طرح هادی این روستاها را تعیین تکلیف کند و گاز رسانی نیز در منطقه خرمکش با احداث پل آبنمان  و تسهیل در تردد که ۷۰۰ متر داخل طرح هادی در این روستا هم گاز رسانی شود.

image_2019_1_31-6_30_13_210_rFr image_2019_1_31-6_30_11_877_aU0

فرماندار شفت تاکید کرد؛ خانوارهای جا مانده از نعمت گاز در سریعترین زمان ممکن با همکاری نهادها و دستگاهها از این نعمت برخوردار شوند .

ایشان با بیان اینکه در حوزه آبفار جناب مهندس رنج ور کارهای خوبی انجام دادند گفت: فاضلاب امامزاده ابراهیم امسال به اتمام خواهد رسید.

محسنی به اصلاح شبکه آب رسانی اشاره و افزود: ما ۱۶ کیلومتر شبکه داریم که ۴ کیلومتر که لوله ها قدمت ۵۰ ساله داشتند ترمیم و تعویض و برای ۴ کیلومتر نیز امسال اعتبار گذاشتیم گفت: از اعتبارات تنش آبی برای پروژه های آب رسانی بهره ببریم.

فرماندار شفت در گفتمان خود به چاه عثماوندان و فاضلاب که از ماندگارترین کارهایی بود  که تا امروز امسال در طرح مطالعاتی دیده نشده بود غلارغم اینکه تمام شهرستانهای استان این طرح مطالعاتی فاضلاب برخوردار بودند اشاره و افزود: شهرستان شفت امسال کد دار  و طرح مطالعات انجام  که اگر در کمیسیون تصویب شود اجرایی می شود  و من خواستار گرفتن ردیف و اعتبار برای فاضلاب هستم.

فرماندار شفت در حوزه منابع طبیعی بررسی مشکلات مردم به ویژه روستائیان را در این بخش خواستار شد و گفت: در بخش تداخل منابع طبیعی در پروژه ها این اداره کل کارها را تسریع ببخشد.

وی محیط زیست را نیز مورد نگاه نماینده دولت در شهرستان خواند و گفت: محیط زیست در آزاد سازی مناطق در جهت رفع مشکلات پیش روی پروژه ها ورود کند و همچنین در بخش آسیب دیدگی مردم منطقه توسط حیاط وحش پاسخگ باشد.

فرماندار شفت در مورد معوقات بین دستگاهی اشاره و افزود: از دستگاها تقاضا دارم تا این مشکل را برای خدمات دهی به مردم منطقه و در چهل سالگی انقلاب برای وحدت و همبستگی  بین خود حل و فصل کنند و خدمات دهی را قطع نکنند..