به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در مراسم یادمان کیومرث صابری فومنی*گل آقا*  با اشاره به اینکه ایشان تا سال ۶۲ که کارمند رسمی دولت بود هیچ کاری نکرداظهار کرد:مرحوم صابری  با اطلاعاتی که در  علوم سیاسی و  ادبیات تلفیقی داشت  به نوعی الگویی برای طنزپردازان محسوب می […]

 

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در مراسم یادمان کیومرث صابری فومنی*گل آقا*  با اشاره به اینکه ایشان تا سال ۶۲ که کارمند رسمی دولت بود هیچ کاری نکرداظهار کرد:مرحوم صابری  با اطلاعاتی که در  علوم سیاسی و  ادبیات تلفیقی داشت  به نوعی الگویی برای طنزپردازان محسوب می شود.

photo_2017-02-02_23-29-00

فیروز فاضلی شروع فعالیت کیومرث صابری فومنی را از سال ۶۳ عنوان کرد و گفت: طنز گل آقا به عنوان یک هویت مطرح بوده و دارای پیروان فراوانی است  و این در حالی است که در عالم طنز ما خیلی ها را داریم که نتوانستند آفتابی شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه طنز فقط با زبان و کلمات نیست بلکه طنز نویس با هوش ، با سواد ، جامعه شناس ، تاریخ دان و… است گفت:گل آقا به عنوان یک شخصیت تأثیرگذار و دارای سبک نو و جدید در عرصه طنز ماندگار ماند.

وی با اشاره به حساسیت کار طنزنویسان و حرکت طنز نویس روی یک خط باریکه  تأکید کرد:گل آقا دارای یک ذهن منسجم بود  و تمامی حوادث مهم مملکت در طنز های *گل آقا با ویژگی در آثارش همانند قهوه خانه گل آقا،شاه غلام،غظنفر،و…. نمایان است.

فاضلی با بیان اینکه طنزپرداز باید گره گشایی  و گره خوردگی جامعه را با زبان اتو کشیده  داشته و پاسخگوی مردم و مسئولان شود تصریح کرد:گل آقا توانست با ویژگی مطالعه، شخصیت و سواد، قلم طنز خود را با سر نیزه زبان به  نمایش بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که از کیومرث صابری برای ما به یادگار مانده گفتگو و تبادل خرد بوده که باید توجه ویژه ای به آن شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه من با حزب و  گروه خاص نیستم و اصول گرا و اصلاح طلب برای من یکی است گفت:مطبوعات از نگاه من آزاد است و من تمام تلاش خود را برای حمایت از آنانی که قلم به دست  و می نویسند  خواهم داشت.

وی با اشاره به اینکه من از زمان ورودم مجوز ۴۳ نشریه را دادم گفت:دنیا ،دنیای رقابت است و کیفیت از دل کمیت پیدا می شود و اصحاب قلم و رسانه باید خود به موضوعات نیاز جامعه توجه کنند تا کارشان با کیفیت و تقاضا داشته باشد.2362689photo_2017-02-02_08-49-23